• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
5

بیل گیتس: هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند درآمدهای گوگل را تهدید کند

  • کد خبر : 15250
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
بیل گیتس: هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند درآمدهای گوگل را تهدید کند
بیل گیتس می‌گوید سرعت نسبتاً خوب مایکروسافت در حرکت به‌سمت دنیای هوش مصنوعی می‌تواند بخشی از درآمدهای گوگل را به این شرکت منتقل کند.

چند هفته‌ای بیشتر از معرفی نسخه جدید موتور جستجوی بینگ با نسخه پیشرفته چت‌بات ChatGPT نگذشته و حالا بیل گیتس از حرکت به‌سمت هوش مصنوعی حرف زده است. او باور دارد که درآمد موتور جستجوی گوگل به‌خاطر حرکت سریع مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی کاهش پیدا خواهد کرد.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت به‌تازگی در گفت‌وگو با پادکست In Good Company اعلام کرده است که درآمد گوگل از بخش موتور جستجو احتمالاً در آینده کاهش می‌یابد، چون مایکروسافت دست بالاتر را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند سهم بیشتری را از بازار از آن خود کند.

بیل گیتس می‌گوید: «گوگل همه سهم درآمدی موتورهای جستجو را در اختیار دارد، بنابراین درآمد آن‌ها کاهش خواهد یافت و سهم بازارشان هم احتمالاً پایین می‌آید؛ چون مایکروسافت توانسته است با سرعت خوبی در این حوزه حرکت کند.»

اگرچه گیتس در این پادکست گفته است که مطمئن نیست رقابت هوش مصنوعی برنده‌ای داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد که در نگاه او، مایکروسافت همین حالا یک قدم از گوگل جلو افتاده است و می‌تواند با کسب سهم قابل‌توجهی از بازار موتورهای جستجو نه‌تنها درآمدهای خود را افزایش دهد، بلکه موجب کاهش درآمدهای رقیب شود. تحلیلگرانی مثل «دن ایوز» از شرکت Wedbush هم باور دارند که مایکروسافت درحال‌حاضر در حوزه رقابت هوش مصنوعی پیشگام است.

بیل گیتس هوش مصنوعی مایکروسافت

تصور بیل گیتس از آینده هوش مصنوعی در موتورهای جستجو چیست؟

آنچه بیل گیتس به‌عنوان آینده پیاده‌سازی هوش مصنوعی در موتورهای جستجو در نظر دارد، چیزی شبیه به یک دستیار شخصی است که می‌تواند نیازها و سبک زندگی کاربران را بشناسد. به باور او، این ابزارها می‌توانند جایگزین سرویس‌های جداگانه‌ای شوند که اکنون در قالب موتور جستجو توسط گوگل، فروشگاه اینترنتی توسط آمازون یا ابزارهای کاربردی توسط مایکروسافت عرضه می‌شوند.

مدیرعامل سابق مایکروسافت می‌گوید: «یک دهه بعد، دیگر به این کسب‌وکارها به‌صورت مستقل نگاه نخواهیم کرد، چون هوش مصنوعی چنان شناخت خوبی از شما پیدا خواهد کرد که وقتی بخواهید کادو بخرید یا برای سفر برنامه‌ریزی کنید، فرقی نخواهد داشت که آمازون بهترین قیمت را دارد یا یک شرکت دیگر؛ شما حتی لازم نیست دیگر به این چیزها فکر کنید.» گیتس اعتقاد دارد که همین مسائل می‌توانند آینده بازارها به‌کلی متحول کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.