• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

دادگاه های چین ملزم به استفاده از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ هستند

  • کد خبر : 14591
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
دادگاه های چین ملزم به استفاده از هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ هستند
دولت چین دادگاه های این کشور را ملزم به استفاده از هوش مصنوعی در جلسات خود کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد از سیستم هوش مصنوعی در دادگاه های خود برای خدمات حقوقی و اجرای عدالت استفاده کند.

دولت چین دادگاه های این کشور را ملزم به استفاده از هوش مصنوعی در جلسات خود کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چین قصد دارد از سیستم هوش مصنوعی در دادگاه های خود برای خدمات حقوقی و اجرای عدالت استفاده کند. قرار است این سیستم تا سال ۲۰۲۵ به صورت همه جانبه و مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه شود.

دادگاه عالی خلق چین طی دستورالعملی این دستور را صادر کرد. همچنین دادگاه ها در این کشور موظف اند تا برای استفاده از هوش مصنوعی سیستم نظری و کاربردی در زمینه قضایی راه اندازی کنند. علاوه بر آن باید در این زمینه تا سال ۲۰۳۰ بهبودهایی حاصل شود تا بتوان به طور کامل در کل فرایند قضایی از هوش مصنوعی استفاده کرد.

دادگاه عالی این کشور اعلام کرد استفاده از این ابزار با هدف ایجاد یک ساختار پایدار از دادگاه های هوشمند و رسیدن به عدالت دیجیتال است. بنابراین قانونی بودن استفاده از هوش مصنوعی در سند جدید اعلام شده است.

طبق گزارشات منتشر شده رای نهایی در دادگاه ها توسط قضات صادر خواهد شد و هرگز قرار نیست هوش مصنوعی جایگزین تصمیم گیری یک قاضی در دادگاه شود. در واقع هوش مصنوعی بخش تکمیل کننده و ناظر محسوب میشود. حتی میتواند به مردم در دسترسی به منابع قانونی و کل اختلافات کمک کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.