• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد:

تولید “سامانه هواشناسی کشاورزی” مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

  • کد خبر : 12329
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۴
تولید “سامانه هواشناسی کشاورزی” مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ "سامانه هواشناسی کشاورزی" را تولید کردیم که تجهیزات سخت‌افزاری این سامانه مبتنی بر اینترنت اشیا و پلتفرم نرم‌افزاری سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده است.

“حمید بهنگار” مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه رویداد فناورانه گام دوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ فعالیت ما در زمینه تولید تجهیزات هوشمند کشاورزی مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است و تاکنون چهار محصول اصلی تولید کردیم.

وی گفت:‌ “سامانه هواشناسی کشاورزی” مهم‌ترین محصول است که به عنوان ابزاری برای کشاورزی داده‌محور مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت که اطلاعات مزرعه در ۱۰ سال گذشته مبنای پایه یادگیری قرار می‌دهد و بر آن مبنا با استفاده از سنسورهایی که در مزرعه قرار دارد، سنجش تصاویر ماهواره‌ای و Apiهای مختلفی که در دنیا رایج است، آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و هوش مصنوعی را در آن اعمال می‌کنیم و در نهایت توصیه‌هایی به کشاورز و بهره‌بردار ارائه می‌شود.

بهنگار تصریح کرد: این توصیه‌‌ها به چند دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که بخشی از آنها توصیه‌های تغذیه‌ای، کودی، نهاده‌ای و سمومی هستند و یک بخشی از این توصیه‌ها، توصیه‌های آبی و بخشی نیز کاشت،‌ داشت و برداشت هستند.

مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت:‌ توصیه‌های عمومی شامل یخ‌زدگی، سرمازدگی و گرمازدگی محصولات است که جزو توصیه‌های مهم است و به نوعی این سامانه، می‌تواند پیش‌آگاهی مخاطرات را به کشاورز یادآوری کند و قادر است تمهیدات و اقدامات لازم را قبل از ورود بحران انجام دهد.

بهنگار گفت: بیشتر کاربرد این محصول در مزارع و باغات است اما در صنایع دیگر و کشت و صنعت‌ها نیز که کشت‌های ترکیبی نیز انجام می‌دهند معمولاً از این محصول استفاده می‌کنند.

وی گفت:‌ تجهیزات سخت‌افزاری این سامانه مبتنی بر اینترنت اشیاء پیاده‌سازی شده و پلتفرم نرم‌افزاری سامانه، مبتنی بر هوش مصنوعی پیاده شده است. صفر تا ۱۰۰ طراحی،‌ تولید و مونتاژ سامانه نیز در داخل کشور انجام شده است.

 

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.