• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7
در تذکرات کتبی نمایندگان مجلس مطرح شد:

ضرورت کنترل قیمت کالاهای گران شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

  • کد خبر : 7481
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
ضرورت کنترل قیمت کالاهای گران شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی
نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان در تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی به ضرورت کنترل قیمت کالاهای گران شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اعلام شده توسط وزارت اقتصاد اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، روح اله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

مهدی اسماعیلی، نماینده میانه و ۵۴ نماینده به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت توجه به امور جوانان به ویژه امکانات ورزشی در شهرستان‌های کوچک و مناطق محروم. به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی کشاورزان و باغداران میانه.

فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت و ۲۰ نماینده به وزرای راه و شهرسازی و کشور: لزوم تسریع در تعریض محور قلعه نو و گلستان شهدا.

عباس مقتدایی، نماینده اصفهان به همراه ۳۴ نماینده به وزیر صمت: ضرورت جلوگیری از خام فروشی به ویژه در سنگ آهن و کنسانتره. به همراه ۵۶ نماینده به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به وضعیت استخدام پرستاران و پرداخت فوق العاده خاص.

حسین محمدصالحی دارانی نماینده فریدن و ۳۶ نماینده به وزیر راه و شهرسازی: لزوم حل مشکل مسکن روستایی و بازنگری در تسهیلات.

حسین حق وردی نماینده شهریار به همراه ۴۵ نماینده به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت بازپرداخت یک میلیون تومان کسر شده از حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در فروردین ماه و عدم کسری این مبلغ در حقوق ماه های آتی.

پرویز اوسطی، نماینده قروه به وزیر صمت: ضرورت تخصیص اعتبارات کافی و تسریع در روند اجرای شهرک صنعتی شماره ۳ قروه. به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در شروع عملیات اجرایی طرح‌های راهسازی در مناطق سردسیر. به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت احداث مجتمع دامپروری برای شهر تازه تاسیس در قروه. به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت تسریع در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی از جمله زمین فوتبال و چمن مصنوعی در روستاهای بزرگ شهرستان های قروه و دهلران و شهر تازه تاسیس. به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی فوری به کیفیت نامناسب آب شرب ۶ روستا در شهرستان قروه. ضرورت تسریع در تکمیل کمربندی حوزه انتخابیه. رسیدگی به وضعیت نامناسب ترمینال های مسافربری شهرهای قروه و دهلران.

سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه به وزیر نیرو: لزوم بازنگری و تمدید پروانه سهمیه آب ۱۰۶ پرورش دهنده ماهی در شهرستان ارومیه، به وزیر راه و شهرسازی: لزوم مبارزه با انحصار خریداران کشنده های اسقاطی.

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران به وزیر کشور: ضرورت برخورد جدی‌تر و سرعت عمل بیشتر در اعمال مجازات‌ها نسبت به سارقان و زورگیران.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک به همراه ۳۲ نماینده به رئیس جمهور: ضرورت توجه دولت به وضعیت مسکن معلولان و همچنین اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت. به همراه ۳۷ نماینده به رئیس جمهور: ضرورت توجه دولت به بازنشستگان کشوری و لشگری به ویژه کسانی که حقوقشان زیر خط فقر قرار دارد.

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و بهارستان به همراه جلال محمودزاده، عباس جهانگیری، مجتبی رضاخواه، مهدی شریفیان، سیدنظام الدین موسوی، بهروز نجم آبادی، حسین حق وردی، علی اکبر علیزاده و کیومرث سرمدی به وزیر کشور: ضرورت ارتقاء روستاهای همدانک و قرین در شهرستان بهارستان به شهر.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان به همراه ۳۷ نفر از نمایندگان به وزرای راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم تسریع در تعیین تکلیف در صدور مجوزهای مجتمع‌های خدماتی بین راهی.

مهدی شریفیان، نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: چرا وزارتخانه به پیگیری مکرر نمایندگان برای افزایش اعتبار ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی کم‌توجه بوده و جهت ایمن‌سازی این راه‌ها اقدامی نمی‌کند؟ همچنین تذکر وی به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور: لزوم هماهنگی بین اپراتورهای تحت نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تسهیل اختصاص فضای مناسب برای نصب آنتن‌های مخابراتی.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی، نماینده رشت به وزیر راه و شهرسازی: علت بی‌نظمی در حمل و نقل مسافر در فرودگاه‌ها و نیز ضرورت توجه به کشت دوم محصولات کشاورزی و ارگانیک چیست؟

حبیب آقاجری، نماینده بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: چرا جهت تکمیل طرح آبرسانی سد مربوط به حوزه انتخابیه اقدام موثری صورت نمی‌گیرد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم اعطای تسهیلات جهت تعویض تاکسی‌های فرسوده به استناد تبصره (۱) و (۲) ماده (۸) قانون هوای پاک.

احمد مرادی، نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت: لزوم رسیدگی به افزایش قیمت کالاهای اساسی و کمبود روغن در کشور.

احسان ارکانی، نماینده نیشابور و فیروزه به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت کنترل قیمت کالاهای گران شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی اعلام شده توسط وزارت اقتصاد. همچنین تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و نفت: لزوم کنترل قیمت کالاهای اساسی گران شده و نظارت بر بازار اقلام قضایی و کاهش فشار معیشتی وارده بر مردم و نیز علت قطع گاز سهمیه نیروگاه سیکل ترکیبی نیشابور چیست.

علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به همراه ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تسریع در سامانه ثبت‌نام جاماندگان و متقاضیان جدید دریافت یارانه. همچنین تذکر به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر بهشدات، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت تسریع در رسیدگی به معضلات کمبودهای بهداشتی در مناطق کم برخوردار استان خوزستان به ویژه در حوزه انتخابیه‌اش. همچنین تذکر به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در اقدامات حمایت‌محور جهت کشت داروهای گیاهی در مناطق مستعد کشور به ویژه در استان خوزستان.

بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت بازنگری در دهک‌های درآمدی.

محمد خدابخشی، نماینده الیگودرز به وزیر کشور: ضرورت تسریع در ارتقاء رده نیروی انتظامی شهرستان الیگودرز و افزایش تعداد پاسگاه‌های نیروی انتظامی این شهرستان. تذکر به وزیر جهاد کشاورزی: علت اجرایی نشدن طرح‌های مصوب حوزه آبخیزداری برای شهرستان الیگودرز.

بهزاد علیزاده، نماینده دهلران، دره شهر به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم افزایش نظارت و بازرسی بر افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل علیرغم حمایت‌های همه جانبه مجلس. به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم رسیدگی به وضعیت نامناسب و غیراستاندارد خودروهای تولید داخل.  به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: رسیدگی فوری به افزایش قیمت‌ و کمبود دارو برای بیماران خاص و ضرورت توجه کافی و استفاده درست از ظرفیت‌های گردشگری حوزه انتخابیه دهلران. به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشتی نامناسب دامداران کشور. به وزیر نیرو: لزوم چاره‌اندیشی برای وضعیت نگران‌کننده سدهای کشور. وی به همراه روح‌الله حضرت‌پور، انور حبیب‌زاده بوکانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، عبدالکریم جمیری، مجید نصیرایی، نصرالله پژمانفر، بهروز محبی، قاسم ساعدی، اسماعیل حسین زهی به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت توجه به آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران جهت حضور در جام جهانی.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر و ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم نظارت بر مصوبات شرکت مخابرات در مورد تعهدات این شرکت به کارکنان بازنشسته و شاغل پس از روند واگذاری. به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: تعیین تکلیف قانون ایثارگری در شوراهای حل اختلاف، به وزیر دفاع درخصوص لزوم اجابت درخواست انتقال کارکنان شرکت هواپیماسازی هسا از صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان و ۱۴ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو: ضرورت حفاظت از آب موجود در سدهای درودزن و ملاصدرا و به وزیر صنعت در مورد اصلاح و حذف تعرفه صادرات شمش آلومینیوم. به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: تاسیس اداره آموزش و پرورش برای شهر صدرا.

حسن دهنوی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: درباره رسیدگی به کمبود پاسگاه نیروی انتظامی در اسلامشهر. به وزرای صمت و نیرو: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت کامل شهرک‌های صنعتی و جلوگیری از رکود این شهرک‌ها و ساماندهی وضعیت برهم ریخته شرکت‌های خودروسازی و افزایش ظرفیت تولید برق.

ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه به وزیر راه و شهرسازی: دلیل اجرایی نشدن تقاطع همسطح شهرستان آستانه اشرفیه و عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت رسیدگی به کمبود شیرخشک و ضعف عملکرد در مدیریت بازار.

مسلم صالحی، نماینده اقلید و ۱۱ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: تعیین تکلیف حقابه سد ملاصدرا برای اراضی پشت سد. به وزیر راه و شهرسازی درخصوص توزیع عادلانه اعتبار راه های اصلی، فرعی و روستایی.

جبار کوچکی نژاد، نماینده رشت به وزیر ارتباطات و وزیر امور اقتصادی و دارایی: چرا مناطق روستایی در حاشیه شهرها تحت پوشش اینترنت و مخابرات قرار ندارند؟ لزوم حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار، نیکشهر، قصرقند و دشتیاری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت عذرخواهی وزیر ارشاد بابت عدم نظارت بر سریال ساخت ایران ۳ که در آن به لباس زن بلوچ بی احترامی شده است.

محمدحسن آصفری، نماینده کمیجان و خنداب به وزیر امور اقتصادی: ایجاد شعبه بانک در روستاهای پرجمعیت.  وی و ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در آبرسانی به روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شوند و یا آب شرب آلوده دارند.

حسین امام راد، نماینده طرقبه و شاندیز و ۳۶ نفر از نمایندگان به وزاری کشور و دادگستری: لزوم استقرار ثبت احوال در شهرستان طرقبه و شاندیز.

سید سلمان ذاکر، نماینده ارومیه به وزیر نفت: لزوم حل مشکل سوخت ناوگان حمل بار در آذربایجان غربی.

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم اصلاح تعرفه برق چاه های کشاورزی. به وزیر امور اقتصادی و دارایی: حق الزحمه ناعادلانه نگهبان بانک ها. به وزیر راه: اینکه چرا طرح اتصال سبزوار به راه آهن سراسری موجب بی مهری قرار گرفته است؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.