• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با هم‌اندیشی وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری

  • کد خبر : 7223
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با هم‌اندیشی وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری
مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات گفت: جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر ارتباطات برگزار شد.

به گزارش«نبض فناوری» در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین»، جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز سه شنبه برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر وزیر ارتباطات برگزار شد، معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

در همین راستا مهدی سالم در توئیتر خود نوشت: هم‌اکنون جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT ) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات برگزار شد.

این جلسه در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» صبح امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد و تمام معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشتند.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این نیز درباره استفاده از تمام ظرفیت‌های وزارتخانه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ گفته بود: پیام مدبرانه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، امید را در دل‌های نخبگان، جوانان و فناوران کشور زنده کرد تا با استعانت از پروردگار متعال، نقشی محوری را در تولیدِ دانش بنیان و اشتغال محور ایفا کنند.

در این بین، مسئولیت سنگینی بر دوش بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که امروز به زیرساخت توسعه همه بخش‌های کشور و موتور محرک سایر فناوری‌ها تبدیل شده است و هسته اصلی اقتصاد دیجیتال را نیز تشکیل می‌دهد.

بی تردید حفاظت از سرمایه انسانی حوزه فناوری کشور و ایجاد فرصت برای امیدواری و شکوفایی آن در کنار بهره‌گیری از همه منابع در اختیار برای پیشرفت این بخش، راهگشای تولید دانش بنیان خواهد بود تا با توسعه محصولات و خدمات فناورپایه مورد نیاز کشور در بخش‌های گوناگون سخت افزاری و نرم‌افزاری و فراهم کردن مسیر توسعه صادرات آنها، زمینه توسعه گسترده و فراگیر اقتصاد دیجیتال و اشتغال مبتنی بر فناوری در کشور فراهم شود.

در این مسیر، بهره‌گیری از ظرفیت بی بدیلی که دولت سیزدهم و رییس جمهور با تاسیس «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» برای این بخش فراهم کرده است، می‌تواند مسیر تحقق فرمان رهبر انقلاب را هموار سازد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بر خود فرض می‌داند تا جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، با همکاری بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی و تکیه بر متخصصان و دانشمندان این حوزه، تمام ظرفیت‌های قانونی، زیرساختی و منابع در اختیار خود را برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بکار گیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.