• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

چین خواستار برقراری ایمنی هوش مصنوعی شد

  • کد خبر : 17316
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
چین خواستار برقراری ایمنی هوش مصنوعی شد
هیئت چینی شرکت کننده در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی در انگلیس خواستار تبادل و همکاری بین کشور‌ها در زمینه این فناوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند ، به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، هیئت چینی شرکت کننده در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی در انگلیس خواستار تبادل و همکاری بین کشور‌ها در زمینه ایمنی هوش مصنوعی و مسائل حاکمیتی بین المللی شده است.

چین در یک نشست بین‌المللی در حوزه ایمنی هوش مصنوعی تلاش برای همکاری در زمینه ایمنی این فناوری را خواستار شده است. در این نشست چین تاکید کرد که برای تضمین ایمنی و استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی، همکاری بین کشور‌ها امری ضروری است. نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌ها نیز تحقیقات برای بحث درباره چالش‌ها و راهکار‌های ایمنی هوش مصنوعی و نیز تبادل نظر درباره سیاست‌ها و قوانین مربوط به آن را به ارمغان آوردند.

هوش مصنوعی امروزه در حوزه‌های گوناگونی مانند رانندگی خودکار، پژوهش‌های پزشکی، سیستم‌های امنیتی و سایر صنایع بکار گرفته می‌شود. با این وجود، به دلیل طیف گسترده‌ای از ریسک‌ها و نگرانی‌های مرتبط با استفاده نادرست از آن، ایمنی هوش مصنوعی به چالش کشیده شده است.

بنابراین، چین در این نشست بر اهمیت همکاری بین الملبی در ارتقای ایمنی هوش مصنوعی تاکید کرد.

وو ژائوهوی، معاون وزیر علوم و فناوری چین در جلسه عمومی افتتاحیه این اجلاس در روز چهارشنبه سخنرانی کرد و هیئت چینی در بحث‌هایی درباره ایمنی هوش مصنوعی و سایر موضوعات شرکت کردند.

این هیئت تاکید کرد که این اجلاس بستر مهمی برای گفتگو و فرصت‌هایی برای تبادل و همکاری بین کشور‌ها در زمینه ایمنی هوش مصنوعی و مسائل حاکمیتی بین‌المللی فراهم می‌کند.

هیئت چینی معتقد است که حکمرانی هوش مصنوعی بر سرنوشت تمام بشریت تأثیر دارد و این وظیفه‌ای است که کشور‌های سراسر جهان باید نسبت به انجام آن اهتمام ورزند.

وزیراطلاعات چین، اظهار داشت که تنها با همکاری و هماهنگی بین‌المللی، می‌توان با ریسک‌های احتمالی مرتبط با هوش مصنوعی مقابله کرد و از آن بهره‌برداری امن داشت.

چین همچنین ابراز داشت که بهبود آموزش و ارتقای ظرفیت در زمینه هوش مصنوعی امری اساسی است تا بتوان در میانه رشد سریع این فناوری، از جنبه‌های ایمنی مطلوب بهره برد.

بنابراین، در نتیجه این نشست، چین با همکاری بین‌الملی در ایمنی هوش مصنوعی، سعی دارد بهبودی اساسی را در این زمینه ایجاد کند. این تلاش ممکن است کمک کند تا چالش‌های ایمنی ناشی از استفاده نادرست از هوش مصنوعی کاهش یابد و امنیت در استفاده از آن تضمین شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=17316

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.