• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

هوش مصنوعی AutoGPT به عنوان رقیب پیشرفته تر ChatGPT معرفی شد

  • کد خبر : 15911
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۴۲
هوش مصنوعی AutoGPT به عنوان رقیب پیشرفته تر ChatGPT معرفی شد
تنها چند ماه پس از عرضه ChatGPT شاهد معرفی چند هوش مصنوعی دیگر با قابلیت های شگفت انگیز بودیم. اکنون اما هوش مصنوعی AutoGPT با یک ویژگی جذاب پا به میدان گذاشته است. چت بات AutoGPT بر خلاف ChatGPT نیازی به آموزش و یادگیری نداشته و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خودش را به صورت پویا جمع‌آوری کند.

چت بات AutoGPT به‌عنوان رقیب هوشمندانه‌تر و مستقل‌تر چت‌بات ChatGPT از راه رسید. AutoGPT بر پایه GPT-4 توسعه داده شده و بسیار هوشمندانه و مستقل عمل می‌کند و توانایی‌های آن بسیار بیشتر از رقیب اصلی خود است. این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی GPT-4 برخلاف ChatGPT که صرفاً یک ربات چت هوشمند است، قادر است عملکردهای مغز انسان را تقلید کند و برای تعامل با انسان نیازی به ورودی کاربر ندارد.

قابلیت های جدید هوش مصنوعی AutoGPT

از زمان عرضه عمومی ChatGPT چند ماه بیشتر زمان نگذشته، اما اثر این فناوری بر جهان بسیار عظیم بوده است. حالا هوش مصنوعی دیگری معرفی شده که AutoGPT نام دارد و با هوشمندی بالاتر خود احتمالاً می‌تواند سروصدای دوباره‌ای در جهان بر پا کند.

فناوری هوش مصنوعی با کمک مدل‌های زبانی بزرگ جانی دوباره گرفته و توجه بسیاری از مردم و شرکت‌های بزرگ فناوری را به خود جلب کرده است. ولی اگر فکر می‌کردید به این زودی‌ها چیزی باهوش‌تر از ChatGPT به‌وجود نمی‌آید، در اشتباه بودید؛ چون حالا با AutoGPT روبه‌رو هستیم.

چت بات های فعلی نظیر ChatGPT و هوش مصنوعی Bing شرکت مایکروسافت برای جمع‌آوری اطلاعات اولیه به اپراتور انسانی نیاز دارند و شرکت سازنده از همان ابتدا، یک سری اطلاعات اولیه را روی این الگوریتم‌ها ذخیره کرده و الگوریتم را بر پایه آن‌ها آموزش داده است.

اما چت بات AutoGPT، می‌تواند خودش اطلاعات مورد نیاز خودش را به صورت پویا جمع‌آوری کند و از اشتباهات خودش یاد بگیرد. با این حساب، AutoGPT می‌تواند به میزان قابل توجهی سریع‌تر و بهینه‌تر از مغز انسان، اطلاعات را جمع‌آوری و پردازش کند.

در همین رابطه یکی از کاربران تجربه خود را از تست عملکرد AutoGPT را منتشر کرده است. وی از چت بات خواسته که یک اپلیکیشن برای او طراحی کند. AutoGPT در هنگام ساخت این اپلیکیشن متوجه می‌شود که Node بر روی سیستم میزبان نصب نشده است. هوش مصنوعی مورد اشاره خودش آموزش نصب Node را در گوگل سرچ کرده و با انتخاب یک لینک، Node را دانلود و به طور خودکار روی سیستم کاربر نصب می‌کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.