• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

کیبورد Gboard گوگل به قابلیت هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مجهز می‌شود

  • کد خبر : 15264
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کیبورد Gboard گوگل به قابلیت هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مجهز می‌شود
در جدیدترین نسخه آزمایشی کیبورد Gboard گوگل یک قابلیت هوش مصنوعی به نام Imagen Keyboard اضافه شده که به کاربران اجازه ایجاد تصویر از طریق متن را خواهد داد.

ظاهرا گوگل قصد دارد در سال جدید میلادی برای رقابت با ChatGPT و مایکروسافت تمرکز خود را روی هوش مصنوعی بگذارد و سرویس‌هایش را با این فناوری ادغام کند. یکی از این محصولات احتمالا قابلیت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس Imagen در Gboard خواهد بود.

وب‌سایت ۹to5Google با بررسی جدیدترین نسخه بتا Gboard با شماره نسخه ۱۲.۷.۰۵.۵۰۷۷۴۹۱۹۱ به کدهایی برخورد کرده که به یک قابلیت هوش مصنوعی به نام Imagen Keyboard اشاره دارند. این قابلیت احتمالا در صفحه یا نوار میانبرها ظاهر خواهد شد، یعنی همان جایی که قابلیت‌ Clipboard و حالت One-handed قرار دارند. البته این قابلیت هنوز در حال توسعه است و تضمینی وجود ندارد که گوگل آن را در آپدیت بعدی عرضه کند‌.

به نظر می‌رسد قابلیت Imagen شبیه به قابلیت DALL-E 2 شرکت OpenAI خواهد بود. این شرکت همان شرکتی است که چت بات ChatGPT را توسعه داده است. هر دو قابلیت‌ فوق قادر به تولید عکس بر پایه دستورات متنی هستند و به نظر می‌رسد که عملکرد Imagen بهتر از DALL-E خواهد بود.

گوگل ظاهرا در حال توسعه ۲۰ محصول هوش مصنوعی است که یکی از آن‌ها قادر به ساخت والپیپر خواهد بود و محصول دیگر برای خلاصه‌سازی ویدیوها در یک ویدیوی واحد کاربرد خواهد داشت.

گوگل همچنین اخیرا چت بات Bard را برای رقابت با ChatGPT عرضه کرده که البته هنوز به‌طور گسترده در اختیار کاربران قرار نگرفته است و باید ببینیم این شرکت چقدر در زمینه هوش مصنوعی موفق خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.