• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

متا هم چت بات هوش مصنوعی خود را با نام LLaMA معرفی کرد

  • کد خبر : 15262
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
متا هم چت بات هوش مصنوعی خود را با نام LLaMA معرفی کرد
ما اخیرا شاهد معرفی چت بات‌های هوش مصنوعی ChatGPT و Bard بودیم و حالا متا نیز دست به کار شده و یک پلتفرم هوش مصنوعی به نام LLaMA معرفی کرده است‌.

نام کامل این پلتفرم Large Language Model Meta AI است که قابلیت‌های مختلفی مثل تولید متن، ایجاد مکالمه، خلاصه کردن متون و کارهای پیچیده‌تری را دارد. حجم این پلتفرم حدود ۱۰ درصد GPT-3 است و این به معنای آن است که تیم‌های کوچک با منابع محدود می‌توانند از این چت بات استفاده کنند.

زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که پلتفرم LLaMA برای استفاده عموم آزاد است و متا قصد دارد یک مدل هوش مصنوعی دیگری برای محققان هوش مصنوعی بسازد. به گفته متا، LLaMA از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و با دریافت یک کلمه به‌عنوان ورودی قادر به تولید کلمات بعدی خواهد بود. این پلتفرم در سایزهای مختلفی شامل ۷B, 13B, 33B, و ۶۵B ارائه شده است.

متا گفته است که LLaMA یک مدل زبانی کوچک است که به محاسبات و منابع کمتری نیاز دارد و برخلاف مدل‌های بزرگتر کارایی بهتری خواهد داشت.  به گفته متا، پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت بر پایه منابع  CCNet (67%), C4 (15%), GitHub (4.5%), Wikipedia (4.5%), Books (4.5%), ArXiv (2.5%), و Stack Exchange (2%) آموزش دیده است.

البته LLaMA هنوز با هیچکدام از محصولات متا ادغام نشده است و انتظار می‌رود که به‌زودی این اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.