• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
با امضای بیانیه ای؛

۶۰ کشور دنیا خواهان استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی نظامی شدند

  • کد خبر : 15242
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
۶۰ کشور دنیا خواهان استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی نظامی شدند
بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله آمریکا و چین یک فراخوان برای اقدام جهت استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از رویترز، کارشناسان حقوق بشر و محققان معتقدند این بیانه از لحاظ قانونی بازدارنده نیست و نگرانی های مختلف این حوزه مانند پهپادهایی که با هوش مصنوعی پرواز می کنند یا ربات های قاتلی که می توانند بدون دخالت انسان فعالیت کنند را در برنگرفته است.

با این وجود بیانیه مذکور نتیجه نخستین اجلاس بین المللی درباره هوش مصنوعی نظامی است که با میزبانی هلند و کره جنوبی برگزار شده است.

امضا کنندگان این بیانیه متعهد شده اند هوش مصنوعی نظامی را منطبق با مسئولیت های حقوقی بین المللی و به شیوه ای توسعه دهند و استفاده کنند که به امنیت و ثبات جهان آسیب نزند.

کنفرانس مذکور در حالی اجرا شده که با عرضه چت بات «چت چی پی تی» و استفاده اوکراین از فناوری شناسایی چهره و سیستم های هدف گیری با کمک هوش مصنوعی در جنگ با روسیه، تمایل به توسعه هوش مصنوعی به بیشترین میزان رسیده است.

برگزار کنندگان کنفرانس پس از حمله روسیه به اوکراین در ۲۰۲۲، این کشور را دعوت نکرده اند. البته اوکراین نیز در اجلاس حاضر نشد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در کنفرانس شرکت کرد اما بیانیه را امضا نکرد.

آمریکا و دیگر کشورهای قدرتمند تمایلی به توافق درباره محدودیت های قانونی استفاده از هوش مصنوعی ندارند زیرا بیم آن دارند که چنین اقدامی آنها را در مقابل رقبا ضعیف می کند.

این کشور پیشنهاد کرده بود سیستم های تسلیحاتی هوش مصنوعی باید تا سطحی تحت قضاوت انسانی قرار داشته باشند. که این اقدام با دستورالعمل اسلحه های خودکار مرگبار که وزارت دفاع آمریکا ماه پیش صادر کرده در یک راستا قرار دارد.

جیان تان، نماینده چین در این اجلاس گفت: کشورها باید با دستیابی به برتری نظامی و هژمونی مطلق از طریق هوش مصنوعی مخالفت و از طریق سازمان ملل عمل کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.