• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

تاسیس سازمان فناوری‌های نوین در تحقق شفافیت موثر است

  • کد خبر : 14028
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
تاسیس سازمان فناوری‌های نوین در تحقق شفافیت موثر است
رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصویب تاسیس سازمان فناوری‌های نوین یکی از اقداماتی بود که در این دوره محقق شده و می‌تواند در روند هوشمندسازی اقدامات در مدیریت شهری و تحقق شفافیت مؤثر باشد.

باحمد صادقی امروز _شنبه چهاردهم آبان‌ماه_ در دیدار با سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در راستای تحقق درگاه واحد صدور مجوزها و پیوستن شهرداری به این درگاه اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و سرمشق‌هایی که در شورای ششم از ابتدا دنبال کرده‌ایم این بود که شهرداری را غیر حضوری کنیم، به این معنا که از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری بکاهیم و خدمات مناسب‌تری به شهروندان ارائه شود، از هزینه‌های وارد بر شهرداری و شهروندان جلوگیری و جلوی امضاهای طلایی و رانت‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: پیوستن به درگاه ملی صدور مجوزها تکلیف قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی است که سبب شفافیت هر چه بیشتر می‌شود و در کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری رویکرد کار خوب، هزینه کمتر و خدمات بیشتر حکم فرماست، تصریح کرد: بخشی‌ نگری یک آفت است که می‌تواند در روند تحقق این اقدام مهم اخلال ایجاد کند، باید از آن پرهیز شود و تمامی دستگاه‌ها مدیریت شهری با کمک دولت به دنبال تحقق این امر مهم باشیم.

وی با اشاره به تجربه موفق سامانه ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی افزود: با راه اندازی این سامانه ۶۰ میلیون از مراجعات مردمی به این سازمان کاسته شده است و این اقدام را می‌توان در شهرداری تهران نیز انجام داد.

صادقی در خصوص اقدامات شورای ششم در حوزه هوشمند سازی و شفافیت خاطرنشان کرد: تصویب تأسیس سازمان فناوری‌های نوین یکی از اقداماتی بود که در این دوره شورا محقق شده و می‌تواند در روند هوشمند سازی اقدامات در مدیریت شهری و تحقق شفافیت مؤثر باشد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.