• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تقلید صدای هر شخص با هوش مصنوعی ممکن می‌شود

  • کد خبر : 13529
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
تقلید صدای هر شخص با هوش مصنوعی ممکن می‌شود
فیلترهای صوتی هوش مصنوعی می‌توانند شما را شبیه هرکسی و هر کسی را شبیه شما کنند. متأسفانه این کار پیامدهای اجتماعی خود را به همراه دارد و مانند صنعت دیپ فیک ویدیو به نظر می‌رسد.

اختصاصی شبکه علمی ثریا- توجه فزاینده‌ای که در سال‌های اخیر به فناوری (دیپ‌فیک AI) معطوف شده عمدتاً بر فریب‌های بصری متمرکز شده است. ویدیوهایی را در نظر بگیرید که بر اساس پیشنهادات کاربران و مشکلات دردسرساز پیرامون همه این توانایی‌ها می‌توانند به‌طور غیرمعمول چهره یک فرد را بر روی بدن یک فرد سورئال دیگری قرار دهند. فیلترهای صوتی اگرچه لزوماً جدید نیستند اما اخیراً به لطف و کمک هوش مصنوعی جدی‌تر گرفته شده‌اند. متأسفانه این کار پیامدهای اجتماعی خود را به همراه دارد و مانند صنعت دیپ فیک ویدیو به نظر می‌رسد که تنظیم‌کننده‌های کمی می‌توانند برای جلوگیری از آن کار انجام دهند.

 

ابزارهای نوظهور هوش مصنوعی مانند (KoeRecast)  و (Voice.ai) به سرعت توانایی خود را برای تبدیل ورودی‌های صوتی به صدایی که هر کسی می‌خواهد اگر منبع کافی برای تجزیه و تحلیل ارائه شود تقویت می کند. در برخی موارد، این برنامه ها فقط به یک کلیپ بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه ای نیاز دارند تا تقلیدهای متقاعد کننده ایجاد کنند. اگرچه (Koe Recast) در مرحله آزمایش خصوصی خود است. نمونه‌هایی از قبل موجود است که دومین کلیپ کوتاه از مارک زاکربرگ را به تصویر می‌کشد که شبیه یک راوی باس سنگین، یک زن و حتی یک شخصیت انیمه با صدای بلند است.

هدف این است که به مردم کمک کنیم به هر طریقی که می توانند شادی خود را ابراز کنند. آنها قصد دارند در نهایت یک اپلیکیشن دسکتاپ منتشر کنند که بتواند صدای کاربران را در زمان واقعی در پلتفرم هایی مانند (Discord و Zoom) تغییر دهد. این فناوری نیزمانند هر فناوری دیگری ممکن است هم نکات مثبت و هم منفی   وجود داشته باشد، اما برای اکثریت قریب به اتفاق مردم شگفت انگیز است و مردم  از این امر بسیار سود خواهند برد. با این حال منتقدان همچنان نسبت به اعتماد عمومی به چنین ابزارهای بالقوه ای شک دارند. اخیراً برخی از نمایندگی‌های مرکز تماس برون مرزی نیز شروع به استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی برای پاک کردن لهجه‌های کشورهای بومی خود کرده‌اند تا تعصبات مصرف‌کنندگان غربی را کاهش دهند و آمریکایی‌تر به نظر برسند. در حالی که سازندگان این ابزار استدلال می‌کنند که اختراع آن‌ها از تعصب جلوگیری می‌کند. بسیاری مخالفت کرده‌اند که این ابزار صرفاً وسیله‌ای برای اجتناب از پرداختن به مسائل بزرگ‌تر است یعنی بیگانه‌هراسی و نژادپرستی.

 

به همین ترتیب، کارمندان برخی از کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نیز طعمه کلاهبردارانی شده‌اند که درخواست انتقال وجه و رمز عبور می‌کنند در حالی که از تقلید صدای استفاده می‌کنند. کایل آلسپاچ گزارشگر امنیت سایبری پروتکل، اخیراً در هنگام سخنرانی در بازار (NPR) توضیح داد: کسب وکارهای بزرگ واقعاً اهداف رسیده‌ای برای این چیزها هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد که این نوع کلاهبرداری ها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند اما به احتمال زیاد طولی نمی کشد که این تاکتیک ها رایج می شوند و متأسفانه تشخیص واقعیت از تخیل دشوارتر می شود. بنابراین متأسفانه هیچ مانعی برای جلوگیری از افزایش سریع تقلید بصری و صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.