• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
هشدار کارشناسان:

تولید ۹۰ درصد محتوا‌های برخط با هوش مصنوعی تا ۲۰۲۶

  • کد خبر : 13449
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
تولید ۹۰ درصد محتوا‌های برخط با هوش مصنوعی تا ۲۰۲۶
گزارش جدیدی هشدار می‌دهد که حدود ۹۰ درصد محتوای منتشر شده در فضای مجازی تا سال ۲۰۲۶، به صورت برخط و با هوش مصنوعی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته پزوهشگران اگر واقعا حدود ۹۰ درصد محتوا‌ها را ربات‌ها تهیه کنند، تکلیف نویسندگان و محتواکاران با چالش روبرو می شودو انتشار چنین گزارش‌هایی می‌تواند تهدیدی برای برخی مشاغل مرتبط با تولید محتوای برخط تلقی شود.
این محققان در گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کنند که هر محتوایی را که در فضای مجازی می‌بینید، باور نکنید، چون ممکن است که با هوش مصنوعی تولید شده باشد. همچنین به این موضوع اشاره شده که رسانه‌هایی در سال‌های آینده به فعالیت خود به صورت برخط ادامه می‌دهند که محتوای آن‌ها با هوش مصنوعی تهیه یا دستکاری شده است. در نتیجه کاربران باید مراقب این موضوع باشند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده که برخی محتوا‌هایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند به حوزه بازی و خدماتی مربوط به بهبود کیفیت زندگی ارتباط دارند و نسبت به این موضوع هشدار داده اند که با افزایش تعداد رسانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، احتمال انتشار اطلاعات نادرست نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل کاربران باید به دقت متوجه این موضوع باشند.
برخی از کارشناسان بر این باورند که آمار ۹۰ درصد واقعا عدد بزرگی است. با وجودی که کاربران تا حد زیادی به ربات‌ها عادت کرده‌اند، ولی آمار ۹۰ درصد رقم بزرگی بوده که باورپذیری آن کمی سخت است. این کارشناسان می‌گویند ممکن است هوش مصنوعی بتواند در برخی زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد و حتی بتواند در برخی حوزه‌ها محتوایی شبیه به محتوای تولید شده به دست انسان عرضه کند، اما اینکه باور کنیم ۹۰ درصد محتوا‌های برخط ممکن است روزی با ربات‌ها تهیه شوند، کمی سخت است. در این صورت باید به این باور برسیم که تقریبا هر محتوایی که در فضای دیجیتالی با آن ارتباط داریم، می‌تواند ساخته و پرداخته هوش مصنوعی و ربات‌ها باشد.
در حال حاضر کاربران فضای مجازی، محتوا‌های موجود را صحه‌سنجی می‌کنند. گاهی اوقات حتی کاربران مجبور می‌شوند برای آنکه بدانند محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، حقیقت دارد یا خیر، فکر کنند و محتوا‌ها را مورد بررسی قرار دهند. حال اگر محتوا‌ها با هوش مصنوعی تولید شوند، شرایط بسیار پیچیده خواهد شد. برخی منتقدان می‌گویند در این صورت صحت محتوا‌ها کاملا زیر سوال می‌رود.

دنیای دیجیتال به سرعت در حال توسعه است و چنین گزارش‌هایی نشان می‌دهد که شاید باید منتظر تغییرات بزرگی در این حوزه باشیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.