• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
احمد صادقی:

اگر سال ۹۵ اینترنت اشیا داشتیم، شهدای پلاسکو در بین ما بودند

  • کد خبر : 13164
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
اگر سال ۹۵ اینترنت اشیا داشتیم، شهدای پلاسکو در بین ما بودند
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تهران در آیین رونمایی از اپراتور پایش هوشمند سیستم اعلام حریق گفت: اگر سال ۹۵ اینترنت اشیا داشتیم، شهدای پلاسکو در بین ما بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر،  احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تهران در آئین رونمایی از اپراتور پایش هوشمند سیستم اعلام حریق گفت: اگر سال ۹۵ اینترنت اشیا داشتیم، اکنون شهدای آتش نشانی حادثه پلاسکو در بین ما بودند.

وی اشاره کرد: ما در حوزه آی تی عقب ماندگی‌هایی داریم که آن هم ناشی از تحریم است و باید تلاش کنیم تا این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تهران ادامه داد: ما جایگاه خوب در حوزه آی‌تی داریم. والرت (اپراتور پایش هوشمند سیستم اعلام حریق) یک نمونه این توانمندی است. در قدیم تجسم شهر هوشمند بسیار سخت بوده است اما امروز این رؤیا بواسطه اینترنت اشیا دور از دسترس نیست. به طور مثال کپنهاگ دانمارک که رتبه اول شهر هوشمند در جهان به حساب می‌آید ساختمان‌هایش را مبتنی بر اینترنت می‌سازد.

صادقی در ادامه اعلام کرد: باید کشور به سمتی رود تا حمل و نقل، محیط زیست، اقتصاد و سایر حوزه‌ها برای بکارگیری اینترنت اشیا مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تهران خطاب به هادی محضرنیا گفت: باید الزامات پیاده‌سازی و زیرساخت لازم برای مجبور کردن مجوعه‌های دولتی و خصوصی برای استفاده از این دست سامانه‌ها فراهم شود.

صادقی ادامه داد: مدیریت شهر تهران در تلاش است تا با بکارگیری این دست فناوری‌ها، سطح زندگی مردم ارتقا داده شود و امیدواریم ساختمان‌های شهر با پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند ایمن شوند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.