• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

بررسی دنیای بدون رمز عبور در متاورس

  • کد خبر : 12889
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
بررسی دنیای بدون رمز عبور در متاورس
برای ورود به متاورس رمز عبور‌های متداول امروزی کارایی ندارند به همین دلیل شیوه جدیدی پدید آمده است که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش شفاف، کاربران در متاورس می‌توانند مانند دنیای واقعی با هم تعامل داشته باشند و تجربیات جدیدی را مشاهده کنند. در حالی که متاورس بسیار پر اهمیت شده است یکی از جنبه‌هایی که نمی‌توان نادیده گرفت چالش‌های حریم خصوصی و امنیتی است که فضای دیجیتال با خود به همراه دارد.

به گزارشindianexpress، با برخورد دنیای آنلاین و آفلاین، بسیاری از پتانسیل تکنولوژیکی فوق‌العاده از نظر امور مالی سنتی، تجارت الکترونیک فیزیکی و بازی‌ها در متاورس تغییر خواهند کرد، اما برخی نگران هزینه‌های بالقوه‌ای هستند که کاربران باید برای این امتیاز‌ها بپردازند. در این گزارش ما در مورد آینده رمز‌های عبور در متاورس بحث می‌کنیم به طور خلاصه باید بگوییم که متاورس ترکیبی از تجربیات آفلاین و آنلاین در یک فضای دیجیتال تعاملی است، جایی که تعاملات اجتماعی و تراکنش‌ها می‌توانند به طور همزمان رخ دهند.

جرایم سایبری و متاورس

مانند رسانه‌های اجتماعی، متاورس نیز مستعد حملات سایبری از جمله فیشینگ، حملات باج افزار و … است، گزارش جدیدی توسط Ermes (یک شرکت ایتالیایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند) نشان می‌دهد که اشکال اصلی خطر جرایم سایبری در متاورس شناسایی شده است. این شرکت امنیت سایبری، اشکال اصلی حملات هکری در متاورس را در چند بخش خلاصه می‌کند:

 متاورس

سرقت اطلاعات: کاربران می‌توانند ناآگاهانه داده‌های حساس خود را مستقیماً با یک هکر به اشتراک بگذارند و دارایی‌های واقعی خود را در معرض خطر قرار دهند.

سرقت هویت: سرقت آواتار کاربر که منجر به شناسایی هکر به عنوان مالک واقعی می‌شود و قادر به انجام اقدامات مخرب مربوطه است.

سرقت ارز‌های دیجیتال: ممکن است رمز عبور کیف پول‌های رمزنگاری و NFT و کلید‌های دسترسی به آواتار‌ها در متاورس به سرقت برود.

احراز هویت در متاورس

با ظهور رسانه‌های اجتماعی و انفجار پلتفرم‌های مختلف، از جمله متاورس، جهان نیز با این موضوع سروکار دارد که واقعاً چگونه می‌توانیم بفهمیم چه کسی در آن سوی متاورس نشسته است؟ و آیا این همان شخصی است که ادعا می‌کند؟ این سوالات از سیدارت گاندی، مدیر عملیاتی ۱Kosmos، یک شرکت امنیت سایبری که در زمینه احراز هویت بدون رمز عبور فعالیت می‌کند، پرسیده شد.

او اشاره کرد که ما در اینجا با رمز عبور مبتنی بر هویت سر و کار داریم در این مرحله است که شما از شخصی که وارد شبکه‌های اجتماعی یا متاورس می‌شود می‌خواهید که قبل از ورود به سیستم ثابت کنند که چه کسی هست و اینجاست که احراز هویت بدون رمز عبور وارد عمل می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ فناوری اکنون به آینده‌ای بدون رمز عبور اعتقاد دارند، فرایند استفاده از رمز‌های عبور می‌توانند تغییر کنند. برای مثال، اپل، گوگل و سامسونگ بیومتریک را برای کاربران معرفی کرده‌اند و این موضوع در نهایت به سایر سرویس‌های آن دستگاه‌ها نیز سرایت خواهد کرد. احراز هویت جای روش‌های امنیتی ناقص و دست و پا گیر را در متاورس خواهد گرفت. شرکت‌های بزرگ فناوری متوجه شده اند که باید به سمت آینده‌ای بدون رمز عبور حرکت کرد. در غیر این صورت، آن‌ها فقط زندگی را برای مجرمان سایبری آسان می‌کنند.

دنیای متاورس

در متاورس، کاربران به سادگی از بیومتریک برای ورود به سیستم استفاده می‌کنند. پس از تایید بیومتریک آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد شوند. گاندی درباره این ورود می‌گوید “چیزی که ما می‌خواهیم امتحان کنیم و وارد شویم این است که هر یک از ما یک ویژگی فردی منحصر به فرد بیومتریک داریم مانند یک اثر انگشت و شناسه چهره که در آن از فرد می‌خواهیم یک سلفی بگیرد و ویژگی‌های واقعی فرد را به سیستم نشان دهد. این روش بسیار ساده و در عین حال بسیار قدرتمند است. ”

احراز هویت مبتنی بر رمز عبور آنقدر در اینترنت ریشه دارد که تصور دنیایی بدون رمز عبور تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال، ظهور فناوری متاورس و بلاک چین، می‌تواند زمان مناسبی برای حذف همیشگی رمز‌های عبور باشد و در نتیجه فضای مجازی را برای همه ایمن‌تر کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.