• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

استفاده از هدست واقعیت مجازی برای درمان بیماران

  • کد خبر : 12827
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
استفاده از هدست واقعیت مجازی برای درمان بیماران
استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در درمان بیماران علاوه بر اینکه روش درمان را تغییر می‌دهد از برخی اشتباهات پزشکی نیز می‌کاهد.

به نظر می‌رسد دانشگاه کمبریج پیشگامی در حوزه فناوری برای آموزش پزشکان در آینده باشد. دانشجویان پزشکی که در بیمارستان آدنبروک تحت آموزش قرار می‌گیرند، از یک سیستم آموزشی جدید با استفاده از واقعیت ترکیبی برای یادگیری درمان بیماران هولوگرافیک در دنیایی جدید استفاده می‌کنند.

به گزارش eandt.theiet، این فناوری که HoloScenarios نام دارد، دانشجویان پزشکی می‌تواند به‌صورت حضوری با گروهی از همکلاسی‌هایشان یا به‌صورت آنلاین از این ابزار استفاده کنند همچنین دانشجویان می‌توانند با استفاده از تلفن‌های خود در هر نقطه از جهان، سناریو‌های مختلف را ارزیابی کنند. به گفته دانشگاه کمبریج، این روش مقرون به صرفه‌تر از شبیه‌سازی سنتی است.

با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، دانش آموزان می‌توانند با همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کنند و با افراد واقعی و مجازی بدون ترس از اشتباه رفتار کنند. HoloScenarios توسط بنیاد NHS بیمارستان‌های دانشگاه کمبریج (CUH)، خود دانشگاه کمبریج و شرکت فناوری مستقر در لس آنجلس GigXR در حال توسعه است، آن‌ها امیدوارند بتوانند این فناوری را در سراسر جهان بفروشند و نحوه آموزش پزشکان آینده را تغییر دهند.

هدست واقعیت مجازی و پزشکی

دکتر جاناتان مارتین، از بیمارستان آدنبروک، گفت: “ما زمان زیادی را صرف کرده‌ایم تا این شیوه را درست انجام دهیم. انتظار می‌رود که دانشجویان کمبریج چندین مدل را با استفاده از این فناوری بگذرانند. اولین تجربه‌ها بر شرایط تنفسی بیماران متمرکز است و در آینده نزدیک، توسعه دهندگان به دنبال توسعه این فناوری برای بیماران قلب و اعصاب هستند. پزشکان همچنین می‌توانند برای تغییر پاسخ‌ها، معرفی عوارض و ثبت مشاهدات و بحث‌ها، چه به صورت حضوری و چه از راه دور، به این پلت فرم دسترسی داشته باشند.”

ارتباط هدست واقعیت مجازی و پزشکی

دکتر آرون گوپتا، رهبر این پروژه گفت: “واقعیت ترکیبی به طور فزاینده‌ای به عنوان یک روش مفید برای آموزش شبیه ساز شناخته می‌شود. تقاضا برای پلتفرم‌هایی که سودمند هستند به سرعت در حال گسترش است. با HoloScenarios، ما به تکامل آموزش از یک مدل مبتنی بر مربیگری (آموزش صرف) به مدلی کمک می‌کنیم که در آن دانشجویان درگیری بیش‌تر دارند.” در کنار توسعه و انتشار HoloScenarios، دانشگاه کمبریج همچنین در حال تحقیق در مورد نتایج یادگیرنده و بیمار با استفاده از واقعیت ترکیبی و همچنین ارزیابی محصولات و کارایی‌های حاصل از آن برای موسسات است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=12827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.