• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7

دغدغه شورای نگهبان درباره «هوش مصنوعی»

  • کد خبر : 10536
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۱
دغدغه شورای نگهبان درباره «هوش مصنوعی»
سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعضای این شورا دغدغه‌هایی برای استفاده از علوم نوین مانند هوش مصنوعی در انجام وظایفشان دارند.

طحان نظیف گفت در طرح تحول فناوری اطلاعات شورای نگهبان بررسی شود چگونه می‌توان بیشتر از گذشته فناوری را در انجام وظایف چهارگانه این شورا به خدمت آورد.

شورای نگهبان «بررسی مصوبات از جهت انطباق با شرع و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی، پاسخ به شکایات شرعی مردم از مصوبات نهادها در قالب استعلام از دیوان عدالت اداری و نظارت بر اجرای انتخابات» را بر عهده دارد.

پیشتر این شورا با الکترونیکی شدن انتخابات به عنوان یکی از راهکارهای به کارگیری فناوری، به شرط «فراهم شدن زیرساخت‌های فنی، امنیتی و حقوقی به صورت اطمینان‌بخش» موافقت کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت که «استفاده از فناوری به تسریع فرآیندهای انتخابات کمک خواهد کرد و باید ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.»

در سیاست‌های کلی انتخابات که آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، آن را ۲۴ مهر ماه ۹۵ ابلاغ کرده، بر «بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج» تأکید شده است.

 دغدغه شورای نگهبان درباره «هوش مصنوعی»

با این حال طحان نظیف در همایش علمی طرح تحول فناوری اطلاعات شورای نگهبان یادآوری کرد «برخی مشکلات مثل اشکالاتی که در دوره اخیر در احراز هویت وجود داشت، تکرار نشود. حفاظت از آرا تک‌تک مردم برای شورای نگهبان مهم است.»

قائم مقام دبیر شورای نگهبان هم در روزهای پیش بر انجام نظارت استصوابی به عنوان «نظارت مؤثر» تأکید کرد و گفت «نهایت فعالیت شورای نگهبان انجام یک نظارت مؤثر است.»

ره‌پیک گفت که «در فعالیت‌های علمی تلاش شود که بتوانیم این نظارت مؤثر را بهتر و با دقت بیشتر انجام دهیم. در واقع این چتر فناوری اطلاعات با همان نگاه اولویت‌ها باید گسترده شود و این کار لازم و مهم در معنای وسیع فناوری اطلاعات انجام شود.»

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=10536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.