• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

بازدید معاونت علمی ریاست جمهوری از ستاد فناوری‌های هوشمند

  • کد خبر : 1001
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
بازدید معاونت علمی ریاست جمهوری از ستاد فناوری‌های هوشمند
سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری از ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند بازدید و با اعضای آن گفت‌وگو کرد.

به گزارش ستاد فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه، دکتر قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند، گفت: امروزه با توجه به تحولاتی که در خصوص علوم و فناوری های هوشمند صورت پذیرفته است ، برنامه و اقدامات متناسب با آن محقق نشده است وباید یک فرآیندی طراحی شود که بتوانیم  سریعتر دقیق تر و عمیق تر تولید نظریات اسلامی در حوزه فناوری داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا حضرت آیت الله اعرافی نگاه راهبردی در حوزه فناوری های هوشمند وعلوم اسلامی داشته اند. موضوع هوش مصنوعی مسئله ایست که  به طور جد از دوسال ونیم پیش پیگیری کرده اند و ذیل پروژه ای با عنوان ناصر جامع فقیه ، تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان ابزار در خدمت امر اجتهاد آغاز شده است. ما تا امروز به سه سامانه جحد،سحاب و تحریر رسیده ایم و یک پروژه ده ساله در دست طراحی داریم که در نهایت دستیاری که ما برای فقیه مد نظر داریم ، ان شا الله تولید خواهد شد.

دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند در ادامه بیانات خود افزود: همچنین همایشی در خصوص هوش مصنوعی داشتیم که با استقبال مراجع تقلید همراه گردید و در ادامه اقدامات ترویجی صورت پذیرفته است که بافت حوزه نسبت به این موضوع مطلع شوند. در ادامه یکسری حوزه های راهبردی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد که در مرحله مطالعات اولیه است که می توان به طور مثال به تولید اسناد راهبردی اشاره نمود و مستدعی است معاونت علمی تحت اشراف حضرتعالی مساعدت و همراهی لازم را برای پشبرد این امر داشته باشد.

همچنین ابعاد فلسفی ، اخلاقی، اجتماعی، فقهی و….. هوش مصنوعی باید مورد بررسی قرار بگیرد و در این خصوص برنامه های اجرایی متناسب را خواهیم داشت و همچنین سند اخلاق هوش مصنوعی که توسط سازمان یونسکو نوشته شده است، نسبت به بررسی آن اقداماتی صورت پذیرفته شده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=1001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.