• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
21

واقعیت مجازی چیست؟

  • کد خبر : 5364
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
واقعیت مجازی چیست؟
واقعیت مجازی(VR) به یک شبیه سازی رایانه‌ای گفته می‌شود که در آن فرد می‌تواند در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور، تعامل داشته باشد.

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی(VR) به یک شبیه سازی رایانه‌ای گفته می‌شود که در آن فرد می‌تواند در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور، تعامل داشته باشد. در این محیط مصنوعی شبیه‌سازی شده، کاربر می‌تواند تجربه‌ای واقعی از احساس را داشته باشد.

واقعیت افزوده (AR) متفاوت از واقعیت مجازی است، واقعیت افزوده دنیای واقعی را ارتقا می‌بخشد اما واقعیت مجازی، دنیایی مجازی خلق می‌کند و کاربر را دنیای خود کاملا غوطه‌ور می‌سازد.

از طریق یک بیننده واقعیت مجازی ، کاربران می توانند به بالا، پایین یا به هر طریقی نگاه کنند، گویی واقعاً در آنجا هستند.
واقعیت مجازی موارد استفاده بسیاری دارد، از جمله سرگرمی و بازی، یا به عنوان یک ابزار فروش و یا آموزش.

این نرم افزار باعث ایجاد و خدمت رسانی به دنیای مجازی می‌شود که توسط کاربرانی که از تجهیزات سخت افزاری مانند عینک، هدفون و دستکش مخصوص استفاده می‌کنند، تجربه می‌شود. با هم، کاربر می‌تواند دنیای مجازی را از درون ببیند و با او تعامل کند.

برای درک واقعیت مجازی، بیایید مشاهدات دنیای واقعی را ترسیم کنیم. ما اطراف خود را از طریق حواس و مکانیسم‌های درک بدن درک می کنیم. حواس شامل بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی، بساوایی و … است.
ورودی‌های جمع شده به وسیله‌ این حواس، توسط مغز ما پردازش می‌شود تا ما تفسیری از محیط عینی اطراف خود داشته باشیم.

واقعیت مجازی تلاش می‌کند تا یک فضای توهمی ایجاد کند که بتواند با اطلاعات مصنوعی به حواس ما ارائه شود و ذهن ما را به این باور برساند که (تقریبا) یک واقعیت است.

موارد استفاده از واقعیت مجازی

ساده ترین نمونه VR یک فیلم سه بعدی است. با استفاده از عینک‌های سه بعدی خاص، تجربه غوطه‌وری در فیلم ایجاد می‌شود.

به نظر می‌رسد برگ در حال سقوط از یک درخت درست در مقابل بیننده شناور است، یا فیلم سقوط یک خودرو از بالای صخره باعث می‌شود احساس سقوط برای برخی از بینندگان ایجاد شود.

سایر کاربردهای این فناوری شامل آموزش و شبیه سازی است. به عنوان مثال، کسانی که مایل به گرفتن گواهینامه رانندگی هستند می‌توانند با استفاده از VR، یک تجربه رانندگی جاده‌ای را تجربه کنند. این تجربه بدون خطر حادثه از مزایای تجربه واقعی برخوردار است‌، بنابراین دانش آموزان می‌توانند قبل از حضور در جاده، مهارت در رانندگی را کسب کنند.

فروشندگان املاک و مستغلات همچنین می‌توانند از راهروهای خانه یا آپارتمان با کمک VR برای ایجاد احساس در یک ملک استفاده کنند بدون اینکه واقعاً مجبور باشند از نظر جسمی در محل خریدار بالقوه باشند.

Virtual Reality

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=5364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. قیمتش چنده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.