• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تمدن اسلامی سرآمد همه تمدن‌ها است

  • کد خبر : 1072
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۵:۵۱
تمدن اسلامی سرآمد همه تمدن‌ها است
مرجع تقلید شیعیان در پیامی به همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی، گفت: تمدن اسلامی و مدنیت دینی سرآمد همه تمدن‌ها بوده است که حتی اسلام شناسان و خاورشناسان بر این امتیاز بزرگ اسلامی اذعان و اعتراف نموده‌اند.

به گزارش ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه، پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به همایش هوش مصنوعی و علوم اسلامی که امشب، ۴ آبان در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، به شرح زیر است:

یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه در طول غیبت کبری که فقهای عالی‌مقام به آن توجه بسیار داشته‌اند، استفاده از علوم و دانش‌های معتبر هر عصر و زمان بود که در پیشبرد اهداف مقدس دینی نقش به سزایی داشته است. اگر نگاهی به تمدن‌های مختلف در ادوار گذشته داشته باشیم، می‌بینیم که تمدن اسلامی و مدنیت دینی سرآمد همه تمدن‌ها بوده است که حتی اسلام شناسان و خاورشناسان بر این امتیاز بزرگ اسلامی اذعان و اعتراف نموده‌اند.

کتاب «تمدن اسلام و غرب» اثر دانشمند بزرگ فرانسوی گوستاو لوبون بر این باور و عقیده است که همیشه تمدن اسلامی به جهت استفاده بهتر از علوم و دانش‌های روز و تأکید علما و دانشمندان دینی در بهره‌گیری از ابزار و وسایل علمی و فنی هر زمان در حل مشکلات و ارائه مدل برتر برای مدیریت جهانی دارای بزرگ‌ترین مدال افتخار برای تمدن صحیح بوده است. حوزه‌های علمیه ما امروز هم این افتخار را دارد که از فن‌آوری جدید و تکنولوژی برتر و وسایل ارتباطی نوین و به‌اصطلاح هوش مصنوعی برای پیشبرد عقاید صحیح و هدایت و ارشاد مردم وزندگی سالم و کمال انسانیت استفاده نموده و از آن به‌عنوان یک متد جدید و روش نو برای ارائه نظرات و دیدگاه‌های دینی بهره بگیرد.

امروز وظیفه حوزویان از هر زمان دیگر بیشتر و مسئولیت آن‌ها سنگین‌تر است؛ ما می‌توانیم با استفاده از آیات نورانی کتاب خدا و معارف بلند اهل‌بیت علیهم‌السلام حقایق و تعالیم شرع مقدس را به جهانیان برسانیم و همان‌طور که حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء فرمودند: «فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا».

ان شاء الله تعالی همه در رساندن پیام آسمانی قرآن و تبلیغ رسالت جهانی و الهی موفق باشید و بتوانید ظلّ عنایات خاصّه حضرت ولی‌عصر عجل الله فرجه شریف، زندگی پاک و سالم و سعادت جاودان را به جهانیان ارائه دهید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=1072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.