• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

دستبند هوشمند بیمار با هوش مصنوعی در راه است

  • کد خبر : 7758
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
دستبند هوشمند بیمار با هوش مصنوعی در راه است
فاطمه سورنی به عنوان منتخب نهایی رویداد عصر امید برنامه‌ای کاربردی طراحی کرده است که به برطرف‌کردن همه نیاز‌های بیماران کمک می‌کند و خدماتی از جمله مراقبت‌های بعد از ترخیص دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ فاطمه سورنی فارغ‌التحصیل و شاغل در رشته پرستاری و طراح ایده اپلیکیشن «مراقبت هوشمند درمان مدد» به عنوان منتخب نهایی رویداد عصر امید درباره معرفی این ایده و کاربرد‌های آن اظهار کرد: بنا به نیاز بیماران و کادر درمان تصمیم بر آن گرفتیم که این اپلیکیشن (برنامه کاربردی) را به منظور برطرف کردن همه نیاز‌های بیماران طراحی کنیم.

وی افزود: این اَپلیکیشن علاوه بر برخورداری از امکانات اَپ‌های مشابه، خدماتی ازجمله مراقبت‌های بعد از ترخیص و فالوآپ دارد که باعث می‌شود بیمار و همراهان او حتی بعد از ترخیص هم زیر نظر بوده و نگرانی از بابت کم و کاستی مراقبتی و حتی وسایل مورد نیاز بعد از ترخیص در منزل نداشته باشند.

این منتخب نهایی رویداد عصر امید از دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: در این اپلیکیشن قسمتی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایجاد راه ارتباطی بین کادر درمان پیش‌بینی شده که باعث بالارفتن سواد علمی و بالینی کادر درمان می‌شود و ارتباط آن‌ها را تسهیل می‌کند.

دانش‌آموخته رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ادامه داد: با طراحی این برنامه کاربردی به جز دراختیار قراردادن مراقبت‌های لازم برای بیماران می‌توانیم با اجازه کاربر اطلاعات بالینی‌اش را ذخیر کرده تا برای مراجعات بعدی توسط کادر درمان مورد استفاده قرار گیرد.

صاحب ایده «مراقبت هوشمند درمان مدد» تأکید کرد: برنامه این است که این ایده در فاز‌های بعدی تبدیل به دستبند هوشمند بیمار با هوش مصنوعی شود که حتی در اتاق عمل بتواند دستیار جراح باشد.

منتخب نهایی رویداد عصر امید درباره برگزاری این رویداد گفت: برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان عصر امید در این سطح گسترده که شرکت‌ها، صاحبان ایده و زیرساخت‌ها را کنار هم جمع می‌کند، علاوه بر بالابردن انگیزه فعالان کارآفرین و نخبگان می‌تواند از یک طرف در جلب نظر سرمایه‌گذار مفید باشد و از طرف دیگر باعث می‌شود که صاحبان ایده نیز با هم آشنا شده و گروه‌های زیرساخت همدیگر را پیدا کرده و به پیشرفت هم کمک کنند.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاورد‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کار‌های نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.

رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و … عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.