• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تور گردشگری مجازی در لوکزامبورگ اجرایی شد

  • کد خبر : 7542
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
تور گردشگری مجازی در لوکزامبورگ اجرایی شد
شهر لوکزامبورگ در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک تور واقعیت مجازی در بخش تاریخی شهر موسوم به Pfaffenthal است که بازدیدکنندگان را به قدم زدن به سال ۱۸۶۷ می‌برد. این سفر منحصربه‌فرد، توسط یک شرکت آلمانی- لوگزامبورگی توسعه داده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محله قدیمی “Pfaffenthal” در لوکزامبورگ از قرون وسطی تاکنون در قلب شهر قرار داشته است. نام آن از کلمه آلمانی Pfaffen به معنای راهب و Tal به معنای دره گرفته شده است. این منطقه بر روی رودخانه آلزت، در دره‌ای واقع شده است که پایتخت را از هم جدا می‌کند. در قرون وسطی، صنعتگرانی که از منابع رودخانه استفاده می‌کردند، در این ناحیه سکونت داشتند.

سفر در زمان با فناوری واقعیت مجازی که توسط شهرداری مهیا شده است، بازدیدکنندگان را به سال ۱۸۶۷ می‌برد. بازدیدکنندگان سوار بر قطار گردشگری شهر به هدست‌هایی دسترسی خواهند داشت که به آنها اجازه می‌دهد نگاهی اجمالی به مکان‌های مشابهی داشته باشند که در اواسط قرن نوزدهم در فضای دیجیتال بازآفرینی شده است.

تور گردشگری شهر مجازی در لوکزامبورگ اجرایی شد

هنگامی که قطار کوچک توریستی به ابتدای دره می‌رسد، از مردم خواسته می‌شود هدست‌های خود را بپوشند. این کار آنها را در صندلی جلوی یک کالسکه مجازی با اسب قرار می‌دهد و به آنها فرصتی می‌دهد که به اطراف نگاه کنند و ببینند این قسمت از شهر در زمان‌های قدیم چه شکلی بوده است.

این شرکت، فضای مجازی را با کمک آرشیو دو موزه محلی و کتابخانه شهر توسعه داده است. اولین اجرای آزمایشی در سال ۲۰۱۸ بود که سیستم تنها می‌توانست از یک بیننده پشتیبانی کند اما اکنون ۱۵ نفر را همزمان مدیریت می‌کند.

تور گردشگری شهر مجازی در لوکزامبورگ اجرایی شد

بازدیدکنندگان از قبل می‌توانند تورهای سفر در زمان لوکزامبورگ را رزرو کنند. این شهر همچنین اعلام کرده است که چالش‌های پروژه تا ماه نوامبر اصلاح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.