• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

اکوسیستم رمز ارزها هر چه سریع تر باید قانونمند شود

  • کد خبر : 7462
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
اکوسیستم رمز ارزها هر چه سریع تر باید قانونمند شود
دبیرشورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران به همراه معاون فناوری و نوآوری وزارتICT ودیگر مسوولان و مدیران مربوطه از دستاوردهای مجموعه خانه بلاک چین ایران و شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان در دومین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش بازدید کردند.

بر اساس این گزارش؛ ابوالحسن فیروزآباری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران  به همراه‌ محمد امین آقامیری،  معاون فناوری و نوآوری وزارتICT در بازدید از غرفه خانه بلاک چین و شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان ، گفت و گویی با آقای علی پاک باخته گان زنجانی(

مدیر خانه بلاکچین ایران و رئیس هیأت مدیره شرکت فناورى دانش بنیان زنجیره بلوکى سبحان

) داشتند که در این بازدید آقای علی پاک باخته گان زنجانی به معرفی اولین دستگاه خودپرداز ملی رمز ارزها پرداخته  و نحوه کار با این دستگاه را توضیح دادند.

 

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیرشورای عالی فضای مجازی معتقد است  که فضای مجازی به دنبال کاهش نقش دولتها و قدرت حاکمیت ملی در چارچوب سرزمینی است و ما اگر بخواهیم این پدیده که در دنیا در حال اتفاق است و شاهد آن هستیم مدیریت کنیم باید برای این اکوسیستم که در آن شهروندان زیست می کنند و فعالیت اقتصادی، رسانه ای، اجتماعی و شبکه ای دارند و تابع قواعد و قوانین سرزمینی نبوده و از فضای جهانی مجازی تبعیت می کند تعریف مناسبی داشته باشیم و شناسایی فرصت های جدید در این فضا می تواند بهترین و مؤثرترین راهکارهای درآمدزایی و پیشرفت کشورها باشد.

 

اما  علی پاک باخته گان زنجانی  ضمن معرفی اولین دستگاه بومی خودپرداز رمز ارز بر تسریع قانونمند شدن اکوسیستم رمز ارزها تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: بهتر است دولت و مجلس هر چه زودتر نسبت به این موضوع  توجه و عنایت  لازم را داشته باشند تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب و قانونمند شدن تمام‌جوانب این حوزه، آگاهی های لازم را به مردم بدهیم تا  با اِشراف کامل  به این حوزه وارد شده  و فریب نخورند

 

وی تصریح کرد:‌ اکنون ۳۷ هزار و ۴۵۴ دستگاه خودپرداز رمز ارز در جهان در حال خدمت رسانی است و این دستگاه که ما تولید کردیم در واقع نسل سوم دستگاه خودپرداز است که  دستگاه‌هایی هستند  که به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش رمزارزها را ممکن کند.

این دستگاه اختراع شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکی سبحان است که‌ با همراهی خانه بلاکچین ایران آن را تولید کرده  که کلیه رمزارزها را پوشش می دهد ضمن این که می توان از طریق آن خرید و فروش نیز انجام داد. این دستگاه قادر است پس از هر خرید،  کیف پول کاغذی نیز به کاربر ارائه کند. کیف کاغذی که در تمام جهان شناخته شده است.

 

پاک باخته گان زنجانى ادامه داد:تعدادى سفارش براى تولید و صادرات دستگاه از کشورهاى مختلف دنیا از جمله امارات ، ارمنستان، گرجستان، عراق، اکوادور، چک و شیلى داشته ایم که درحال بررسى و تنظیم قرارداد هستیم و امیدوارم با وضع قوانین مناسب از سوى بانک مرکزى بتوانیم خدمتگزار مردم شریف جمهورى اسلامى ایران نیز باشیم.

 

همچنین دکتر محسن سبحانی، بنیانگذار خانه بلاکچین ایران  نیز گفت: تولید دستگاه خودپرداز رمز ارز در مجموعه سبحان سالها پیش با توجه به فعالیت این شرکت در بخش رمزارزها شکل گرفت و پس از چندین سال تحقیق و بررسی خوشبختانه توانستیم به همراه تیم کارشناسی این مجموعه این اقدام بزرگ را را عملی سازیم و خوشحالیم که در این زمینه توانسته ایم در جهان جایگاهی را برای کشور عزیزمان ایران کسب نماییم.

 

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زنجیره بلوکى سبحان در ادامه بیان کرد:  با این اقدام ما توانسته ایم حرکتی هر چند کوچک ‌‌ ‌تمایزی نسبت به سایر دستگا ههای مشابه در جهان داشته باشیم که یکی از این موارد صدور امن ترین کیف پول  برای کسانی که تمایل دارند از این دستگاه در قالب کیف پول کاغذی  استفاده نمایند.

 

گفتنی است؛ نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت تحت عنوان «کیتکس» (KITEX) با هدف رفع نیازمندهای فناورانه کشور در بازار صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل حوزه ها و محورهای هوشمندسازی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تله کام، امنیت و زیرساخت های اقتصاد دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی های جدید از قبیل رمز ارزها، بلاک چین، متاورس و فناوری های بانکی در جزیره کیش  برگزار شد .

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.