• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است

  • کد خبر : 7422
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است
نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۲ در یازدهمین دوره از برگزاری این رویداد میزبان چندین شرکت دانش بنیان بر پایه هوش مصنوعی است.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ با رویداد‌ها و بخش‌های مختلف از سه شنبه ۲۰ اردیبهشت شروع به کار کرد و تا ۲۳ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد. در یازدهمین دوره این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ استارت اپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری به معرفی جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به مشتریان و جامعه نوآوری کشور پرداختند. اینوتکس امسال از کشور‌های روسیه، هند، مالزی، قرقیزستان و اندونزی نیز مخاطب دارد. در این رویداد چند روزه از چند محصول کاملا ایرانی رونمایی شد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.

پرینتر سه بعدی

یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید پرینتر‌های سه بعدی فعالیت می‌کند، از پرینتر سه بعدی خود با نام vandar ۳۵۰ pro رونمایی کرد. امیرحسین محمودی مدیر عامل این مجموعه در خصوص تولید و روند تحقیق و توسعه محصول گفت: با توجه به اندازه بازار تولید در ایران که ۸۰ هزار دستگاه بوده و اندازه بازار نمونه سازی ۵۰۰ است، تصمیم گرفتیم این دستگاه را با هدف ورود به بازار تولید کنیم. ما در ابتدا کار خود را با ساخت دستگاه پرینتر SLS شروع کردیم که به دلیل عدم آشنایی و همخوانی با بازار موفق نبود، و مجددا با آگاهی و دیدگاهی متفاوت به بازار ورود کردیم.

اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است

محمودی در باره مزیت رقابتی این دستگاه تاکید کرد که پرینتر vandar ۳۵۰ pro با هدف برداشتن دو مانع به وجود آمد، اول قطعه‌ای که بر پایه نیاز‌های صنعتی و بسیار گران بود، دوم قطعاتی که ارزان بودند و از خواص لازم برای صنعت برخوردار نبودند. طبق تحقیقات ما این دستگاه نمونه داخلی ندارد و در خارج نیز به صورت محدودی تنها در کشور‌هایی نظیر، اسپانیا، آمریکا، چین و لهستان موجود است و برنامه ما در آینده ورود به بازار جهانی است.  کاربرد‌های این دستگاه عمدتا پزشکی در زمینه ایمپلنت و گایل‌های جراحی است.

موتورسیکلت‌های برقی

طاووسی مدیر بازاریابی و جذب یک استارتاپ دانش بنیان که در حوزه حمل و نقل خرد اشتراکی فعالیت دارند، در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ به معرفی خدمات خود پرداخت. او گفت:  این سرویس یک رویکرد جوان در زیست بوم فناوری جهانی بوده که وسایل نقلیه سبک مانند دوچرخه و موتورسیکلت برقی فعالیت دارد که این وسایل قابل شارژ است. در صدد هستیم تا با گسترش این شرکت دانش بنیان، از دوچرخه برقی نیز استفاده کنیم.

اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است

شبیه ساز‌های آموزش پزشکی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی

شرکت دانش بنیان دیگر موفق به تولید شبیه ساز آموزشی احیای قلبی ریوی و یا همان شبیه ساز‌های آموزشی و تعاملی شده است که منطبق بر استاندارد انجمن قلب آمریکا AHA ۲۰۲۰، استفاده از هوش مصنوعی برای تعاملات هوشمند است. این محصول در جایگزین مولاژ‌های پزشکی بوده و در آموزش به کادر درمان، آموزش دانشجویان علوم پزشکی، آموزش امداد گران هلال احمر و آموزش به عموم مردم کاربرد دارد.

اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است

این دستاورد بر پایه فناوری واقعیت مجازی، فناوری واقعیت ترکیبی، فناوری پردازش تصویر، فناوری هوش مصنوعی، فناوری رباتیک و فناوری اینترنت اشیا بوده و عمل می‌کند. از مزیت‌های استفاده از این شبیه ساز می‌توان به کاهش خطای انسانی در فرایند درمان پزشکی، کاهش خطر ایست قلبی منجر به فوت، درگیر کردن حواس‌های (حرکتی، بینایی، شنوایی در فرایند آموزش و شبیه سازی محیط واقعی و امکان انتقال استرس به فراگیر اشاره کرد.

یادگیری ماشین با سکوی هوش مصنوعی 

یک شرکت دانش بنیان دیگر نیز موفق به طراحی و توسعه سامانه‌ای شده است که بدون داشتن هیچ تخصصی در زمینه یادگیری ماشین، تنها یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) با تعبیه ادراک بصری (دیدن)، صوتی (شنیدن و سخن گفتن) و متنی (درک مفهوم متن) در محصولات نرم‌افزاری به روند خدمات عمومی و توسعه ابزار فعلی کمک می‌کند. یکی از مزایای سکوی هوش مصنوعی، سرعت بی‌بدیل توسعه ابزار‌های جدید و همچنین بهبود ابزار‌های موجود است.

اینوتکس میزبان محصولات کاربردی بر مبنای هوش مصنوعی است

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.