• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

عینکی برای تجربه نوع متفاوتی از دید ویژه افراد کم‌بینا و نابینا

  • کد خبر : 7371
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۵۸
عینکی برای تجربه نوع متفاوتی از دید ویژه افراد کم‌بینا و نابینا
عینک انویژن با هدف کمک به کاربران کم‌بینا و نابینا در پردازش بهتر متن و دنیای دیداری اطرافشان طراحی شده است.

شرکت هلندی انویژن از جدیدترین عینک هوشمند خود مجهز به هوش مصنوعی برای افراد کم‌بینا و نابینا رونمایی کرده است. این عینک هوشمند با قدرت هوش مصنوعی می تواند به افراد کم‌بینا و نابینا برای خواندن اسناد، اسکن چهره ها، و هدایت مسیر کمک کنند.

عینک انویژن از هوش مصنوعی برای استخراج انواع مختلف اطلاعات از تصاویر استفاده می کند و سپس آنها را با صدای بلند بیان می کند که به کاربران کم‌بینا و نابینا امکان خواندن اسناد در محل کار، تشخیص چهره دوستان، یافتن وسایل شخصی در خانه، استفاده از حمل و نقل عمومی، و به طور کلی لذت بیشتر از آزادی، استقلال و درک دنیای اطراف را می دهد.

عینک انویژن بر اساس پلتفرم Google Glass Enterprise Edition 2 توسعه یافته است. افزون بر طراحی شیک، این عینک هوشمند از مشخصات فنی خوبی برخوردار است. دوربین ۸ مگاپیکسلی با میدان دید وسیع، عینک انویژن را قادر می سازد تا هر نوع متنی (دیجیتالی و دست‌نویس) را از هر سطحی، مانند کتاب ها، نامه ها، یا برچسب ها خوانده و به بیش از ۶۰ زبان مختلف ترجمه و به گفتار تبدیل کند.

افزون بر این، عینک هوشمند انویژن می تواند چهره ها، اشیا، و رنگ ها را تشخیص داده و حتی صحنه ها را توصیف کند و کاربران را از طریق تماس تصویری امن و خصوصی به مخاطبین مورد اعتماد متصل کند.

به گفته کارتیک کانان، یکی از بنیانگذاران شرکت انویژن، با تجزیه و تحلیل داده های کاربر در زمان واقعی و بازخورد مستقیم از سراسر جوامع، ما می توانیم به طور مداوم تجربه کار با عینک هوشمند خود را ارتقا بخشیده و نوآوری در محصولات خود را حفظ کنیم. همه حق دارند در جهانی بدون مرز زندگی کنند و از ساخت عینک هوشمند انویژن هیجان زده هستیم.

عینک هوشمند انویژن به فناوری های وای فای و بلوتوث نیز مجهز شده است که کاربر را در ارتباط نگه می دارند. یک اسپیکر داخلی و عمر باتری پنج تا شش ساعت از دیگر ویژگی های آن هستند. عینک هوشمند انویژن کمتر از ۵۰ گرم وزن دارد، از استاندارد آی‌پی۵۳ مقاومت در برابر آب برخوردار است و می توان از طریق گوشی هوشمند یا به طور مستقل با آن کار کرد.

نرم افزار تشخیص دیداری انویژن نیز در قالب یک اپلیکیشن اندرویدی و آی‌او‌اس در دسترس است. این عینک هوشمند برچسب قیمت ۳۵۰۰ دلاری را یدک می کشد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.