• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

هوش مصنوعی رفاه مردم را بیشتر می‌کند

  • کد خبر : 7307
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
هوش مصنوعی رفاه مردم را بیشتر می‌کند
خدمات نوین هوش مصنوعی سبب می‌شود تا رویه‌های مرسوم سنتی، جای خود را به فرآیند‌های خودکار بدهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، راهبرد‌ها و سیاست‌های ملی هوش مصنوعی، چگونگی برنامه‌ریزی کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی برای ایجاد یا استفاده از مزایای مقایسه‌ای خود را بیان می‌کنند. آن‌ها همچنین کسب‌وکار‌ها را تشویق می‌کنند تا راه‌حل‌هایی را برای رشد و رفاه هرچه‌بیشتر مردم کشور توسعه داده و از آن‌ها حمایت کنند.

کشور‌ها تمایل دارند تعدادی از بخش‌های اقتصادی، از جمله تحرک و بهداشت را در اولویت خود قرار دهند.

افزایش کارایی حمل‌ونقل عمومی

در بخش تحرک، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی می‌توانند به دولت‌ها در بهبود ایمنی جاده‌ها، افزایش کارایی حمل‌ونقل عمومی، مدیریت ترافیک و کاهش انتشار کربن کمک کنند.

تشخیص زودهنگام بیماری

در مراقبت‌های بهداشتی، هوش مصنوعی می‌تواند به دولت‌ها کمک کند تا آخرین دستیابی‌ها را برای کمک به تشخیص زودهنگام یا از راه دور بهداشت انجام دهند.

هوش مصنوعی و تکنیک‌های مبتنی بر آن همچنین می‌توانند در ارائه خدمات پیشگیرانه، بهینه‌سازی تصمیم‌گیری بالینی و کشف روش‌های درمانی و دارویی جدید کمک کنند.

افزایش کارایی رویه‌های اداری

هوش مصنوعی تضمین می‌کند که خدمات دولتی، هوشمندانه‌تر، چابک‌تر، کارآمدتر و کاربرپسندتر شود. به‌عنوان‌مثال، هوش مصنوعی می‌تواند در ارائه خدمات شخصی به شهروندان کمک کند. همچنین می‌تواند با خودکارسازی کار‌های فیزیکی و دیجیتالی، کارایی و کیفیت رویه‌های اداری را افزایش دهد. علاوه بر این، می‌تواند تصمیمات را از طریق پیش‌بینی‌های بهتر مبتنی بر الگو‌های حجم زیادی از داده‌ها بهبود بخشد.

تمام این کاربرد‌های مهم سبب شده تا ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه‌های مدونی را برای به کارگیری ظرفیت‌های بیشتر و توسعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم آورد. مجموعه اقداماتی که سبب شده تا ایران در زمره کشور‌های پیشرو استفاده از توسعه این فناوری نوین قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.