• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
معاون وزیر ارتباطات

پیوست امنیتی برای فناوری‌های نو باید تدوین شود

  • کد خبر : 7250
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
پیوست امنیتی برای فناوری‌های نو باید تدوین شود
نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا گفت: لازم است که برای ورود به فناوری های نوین از جمله هوش مصنوعی و متاورس، پیوست امنیتی تدوین شود.

امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و نماینده ویژه وزیر در حوزه امنیت فاوا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آمادگی کشور برای ورود تکنولوژی‌های جدیدی مانند متاورس و ضرورت تدوین پیوست امنیتی برای فناوری‌های نوین گفت: این یک ضرورت و الزام است که ما باید به حوزه فناوری‌های نو مانند رمز ارز، کوانتوم، متاورس، اینترنت ماهواره‌ای و هوش مصنوعی ورود کنیم و لازمه آن این است که اقدامات بهنگام داشته باشیم. یکی از این اقدامات بهنگام، تدوین پیوست امنیتی است.

وی با بیان اینکه معمولاً در مواجهه با فناوری‌های نو در کشور با تأخیر ورود کرده‌ایم، گفت: این مساله نتیجه‌ای جز مصرف کننده بودن در این حوزه‌ها را نخواهد داشت. اما اگر مانند فناوری نانو روی فناوری‌های تازه وارد نیز سرمایه گذاری کرده و به موقع به آن ورود کنیم، آینده بهتری در پیش خواهیم داشت. بر این اساس ما باید اقدام به هنگام در این زمینه داشته باشیم.

نماینده ویژه وزیر ارتباطات در امنیت فاوا با تاکید بر اینکه امنیت مردم در فضای مجازی برای ما مهم است، اظهار داشت: برای مثال پیگیری موارد مربوط به تهدیدات امنیتی سمت کاربر از قبیل فیشینگ (درگاه‌های پرداخت جعلی) یکی از موضوعاتی است که در کمیته‌ای با حضور وزارت ارتباطات، دادستانی، پلیس فتا و اپراتورها در دست پیگیری است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با تشکیل این کمیته، قصدمان این بوده که از سوءاستفاده و حملاتی که در قالب پیامک مخرب علیه مردم صورت می‌گیرد، جلوگیری کنیم، گفت: هدف این است که بتوانیم جلوی تخلفات سیم کارت‌های بی هویت و نیز کسب و کارهای قمار را گرفته و آنها را در اولین فرصت شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

وی گفت: برای مثال در مورد پیامک‌های فیشینگ که تحت عنوان «ثنا» در هفته‌های پایانی سال برای کاربران ارسال می‌شدند و کاربر را ترغیب می‌کردند به لینک مورد نظر وارد شود، اقدامات مهمی در جهت جلوگیری از این سوءاستفاده انجام شد. لینک‌های فیشینگ پیامکی در این زمینه زیاد بود اما در این کمیته اقدامات خوبی صورت گرفت و این پیامک‌ها با راهکارهای فنی به کمترین مقدار خود رسید.

لاجوردی تصریح کرد: البته وزارت ارتباطات متولی اصلی درباره فیشینگ نیست اما از آنجایی که امنیت مردم در فضای مجازی برای ما مهم است با همکاری سایر نهادهای مسئول، برخی موضوعات مرتبط را اجرایی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7250

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.