• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

جستجوی ترکیبی گوگل امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان را فراهم می کند

  • کد خبر : 7214
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
جستجوی ترکیبی گوگل امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان را فراهم می کند
قابلیت مولتی سرچ گوگل با کمک هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوگل لنز بتوانند به طور همزمان از متن و تصویر برای جستجو استفاده کنند.

به گزارش سرویس خبرگزاری تکنا، جستجوی ترکیبی جدید گوگل با کمک هوش مصنوعی امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان را فراهم می کند. هم اکنون کاربران آمریکایی می‌توانند نسخه بتای این قابلیت را با کمک متن انگلیسی استفاده کنند.

به گفته گوگل به زودی این قابلیت در دسترس دیگر کاربران نیز قرار خواهد گرفت. این ویژگی با هدف جستجوی خرید محصولات با کمک گوگل لنز طراحی شده است. به طوری که کاربران می توانند برای خرید یک محصول با رنگ متفاوت از آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنند از آن محصول عکس گرفته و با جستجو در قسمت متن و تایپ کردن عبارت رنگ سبز، آن محصول را با رنگ متفاوت جستجو کرده و مشاهده کنند.

این قابلیت استفاده غیر تجاری نیز خواهد داشت. به عنوان مثال برای دریافت اطلاعاتی در مورد نگهداری گیاه رزماری میتوان با گرفتن عکس از این گیاه و تایپ عبارت مربوط به دستورالعمل های نگهداری به طور ترکیبی در این مورد اطلاعاتی را به دست آورد. در واقع درخواست کاربر با ترکیبی از تصویر و متن برای جستجو استفاده خواهد شد.

ساندرا پیچآر مدیرعامل گوگل نیز پیش از این از توسعه هوش مصنوعی گوگل با هدف افزایش تجربه کاربری خبر داده بود. این قابلیت در برنامه گوگل و در بخش لنز دوربین قرار دارد با اسکرین شات از روی سوژه مورد نظر کاربر می تواند با کشیدن نمایشگر به سمت بالا و زدن روی دکمه + متن مورد نظر را برای افزودن جستجو اضافه کند. گوگل در وبلاگ خود طی پستی اعلام کرد در آینده این ویژگی با کمک هوش مصنوعی MUM و دیگر مدل های هوش مصنوعی به کاربران کمک خواهد کرد تا در شرایط بحران اطلاعات موثرتری را دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=7214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.