• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
13
سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال هوشمندسازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری:

توجه به ظرفیت حکمرانی و اقتدار نظام جمهوری در دنیا در هوش مصنوعی ضروری است

  • کد خبر : 6927
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
توجه به ظرفیت حکمرانی و اقتدار نظام جمهوری در دنیا در هوش مصنوعی ضروری است
کشورهای مقتدر در مسئله هوش مصنوعی برنامه دارند و اگر قرار است نظام اسلامی به اهداف خود در دنیا برای حکمرانی برسد، باید ورود جدی تری به هوش مصنوعی داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری حوزه، آقای ملأ زاده در نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گفت: بحث هوش مصنوعی از آن گذشته و امروز نیست. در این مورد افرادی پیش قدم بودند و بنده از سال ۹۳ نگاه جدی به این بحث داشته‌ام.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال هوشمند سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: هوش مصنوعی ظرفیت جدی برای حکمرانی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد و کشورهای مقتدر در این مسئله برنامه دارند و اگر قرار است، نظام به اهداف خود در دنیا برای حکمرانی برسد، باید ورود جدی تری به هوش مصنوعی داشته باشد.

وی افزود: الان در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، نگاه جدی به این بحث شده و پیگیری‌هایی از سوی مسئولین کشور صورت گرفته و کمک‌های خوبی انجام شده است.

ملازاده اظهار داشت: ما در ضمن تجربه در مسائل دیگر که حاکمیت با آن درگیر بوده که از جمله بحث واکسیناسیون کرونا بوده است، توانسته‌ایم نگاه جدی تری به بحث تدوین سند داشته و تا به امروز بعد از منویات رهبر انقلاب و دغدغه ایشان، ۱۰ جلسه کارشناسی به همراه نخبگان نیز تشکیل شده است.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال هوشمند سازی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، گفت: هدف اصلی در مورد هوش مصنوعی، یکپارچگی فرماندهی در بحث هوش مصنوعی است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.