• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16
نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی برگزار شد

چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ در سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

  • کد خبر : 6921
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ در سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.
به نقل از خبرگزاری رسا، چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه حوزه هوش مصنوعی با حضور نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر روز پنجشنبه 1400/11/21 در سالن جلسات مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد. 

در این نشست حجت الاسلام حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه، دکتر ملازاده سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر مینایی مشاور آیت الله اعرافی در هوش مصنوعی و فضای مجازی به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری در این نشست گفت: ما در نقطه عطف تاریخی قرار داریم که موازنه های تمدنی دنیا تغییرات اساسی پیدا می‌کند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه اظهار داشت: در نگاه تمدنی ما چاره‌ای جز این نداریم که نگاه های خود را جامع تر ببینیم و تمدن در عقل جامعیت خود یک بُعد نرم‌افزاری دارد و یک بعد سخت افزاری و یکسری نمودها و نمادهای تمدنی دارد.

دکتر ملازاده با اشاره به این که بحث هوش مصنوعی بحث دیروز و امروز نیست ابراز داشت: بحث از هوش مصنوعی چیزی است که در سطح دنیا و سطح کشور مطرح شده است و من نیز از سال ۱۳۹۳ و بعد از فارغ التحصیلی اولویت اصلی خود را هوش مصنوعی قرار دادم.

سرپرست ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: ما با جاهای مختلف صحبت کردیم و به هیچ عنوان با نگاه کسب و کاری تجاری به هوش مصنوعی نیست؛ بلکه بحث این است که هوش مصنوعی ظرفیتی دارد که برای حکمرانی و ایجاد اقتدار برای نظام های مختلف مناسب است.

دکتر مینایی با اشاره به تعداد سند های ارائه شده در زمینه هوش مصنوعی گفت: تشتت در فرماندهی هوش مصنوعی در کشور و نظرگاه حاکمیت بر این مسئله اذیت کننده خواهد بود.

مشاور آیت الله اعرافی در هوش مصنوعی و فضای مجازی اظهار داشت: قریب به دو سال است که مطالعه تطبیقی کشور ما با کشورهای دیگر شروع شده است تا دانسته شود که کشورهای دیگر چگونه با مسئله هوش مصنوعی وارد شدند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.