• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی:

مسئولین دغدغه رهبر انقلاب در مورد هوش مصنوعی را جدی بگیرند

  • کد خبر : 6917
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
مسئولین دغدغه رهبر انقلاب در مورد هوش مصنوعی را جدی بگیرند
هوش مصنوعی به دلیل اهمیت و کاربردهای مهم و پیچیده‌ای که در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی و دفاعی دارد دغدغه رهبر انقلاب است و ایشان می‌خواهند که این امر مهم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیشتر مورد دقت و بررسی قرار گیرد.

به نقل از خبرگزاری حوزه، دکتر مینایی در نشست بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی که در سالن مرحوم آیت الله حائری ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: هوش مصنوعی از نظر فقهی، اجتماعی و اخلاقی به مدت یک سال در دستور کار قرار گرفته، ولی با وجود این، بیشتر نظر اقتصادی به آن بوده، اما در حوزه به دنبال دستیار فقیه در مسائل مختلف علمی و پژوهشی هستیم.
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی، افزود: یکی از مسائل مهم در هوش مصنوعی مسئله فرماندهی است و نظر حاکمیت این است که هر گونه نظر در مورد هوش مصنوعی تنها در جای واحد یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.
وی اظهار داشت: هوش مصنوعی به دلیل اهمیت و کاربردهای مهم و پیچیده‌ای که در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی و دفاعی دارد دغدغه رهبر انقلاب است و ایشان می‌خواهند که این امر مهم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیشتر مورد دقت و بررسی قرار گیرد و در مورد آن به فعالیت علمی بپردازند و کار کنند که کشور در بحث هوش مصنوعی در رتبه بالایی در جهان قرار گیرد.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی افزود: هوش مصنوعی دارای اهمیت و اثرگذاری زیاد حتی در علوم انسانی و پایه است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.