• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12
در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد؛

ایوان هم اندیشی «رابطه دین و تکنولوژی با رویکرد هوش مصنوعی»

  • کد خبر : 6671
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
ایوان هم اندیشی «رابطه دین و تکنولوژی با رویکرد هوش مصنوعی»
به نقل از روابط عمومی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران جلسه سیزدهم ایوان هم اندیشی و نشست سوم با موضوع: هوش مصنوعی با هدایت استادان دکتر ذاکری و دکتر فولادی قلعه، روز یکشنبه ۱۹ در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

جلسه سیزدهم ایوان هم اندیشی  و نشست سوم با موضوع: رابطه دین و تکنولوژی با رویکرد هوش مصنوعی با هدایت استادان دکتر ذاکری و دکتر فولادی قلعه، روز یکشنبه ۱۹ دی بعد از نماز عصر در محل ایوان مسجد امام علی علیه السلام دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز،  دکتر فولادی از ۴ مبنا(هوشمندی در عمل یا تفکر و بر مبنای انسان یا فراانسان Rationality) و ۴ رویکرد (عملکرد، تفکر، تفکر عقلانی و عامل های هوشمند)در هوش مصنوعی یاد کرد. در ادامه دکتر ذاکری به سه مرحله نمادگرا در دهه ۱۹۵۰ و پیوند گرا یا شبکه های عصبی در ۱۹۸۰و حیات مصنوعی در ۱۹۹۰ در تاریخ هوش مصنوعی اشاره کرد و از اشکالات بدن مند بودن، تعمیم ناپذیری، عدم امکان پیاده سازی مهارت و عدم معناداری فهم به عنوان مهمترین مشکلات پیش روی هوش مصنوعی در ادوار مختلف نام برد. در ادامه دکتر کهتری به بحث خودآگاهی، هویت انسان و خودکنترلی و دکتر نجارزادگان به امور فطری در مقابل امور اکتسابی به عنوان موارد تمایز هوش مصنوعی از انسان، به مشارکت در بحث پرداختند.

در ادامه دکتر فولادی تاکید کرد که نگرانی ما از هوش مصنوعی باید به نگرانی نسبت به کنترل آن معطوف شود و دکتر کاشانی پور اصرار داشت تا بخشی از هیمنه هوش مصنوعی را محصولی نوعی پروپاگاندا توصیف کند.

لازم به ذکر است که هفته آینده جلسه پایانی هوش مصنوعی در ترم جاری، روز یکشنبه ۲۸ دی ماه با همراهی دکتر بهروز مینایی رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت و عضو شورای فضای مجازی حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

پایان./

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.