• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12
رشد سالیانه ۱۷ درصدی بازار محتوای دیجیتال تا ۲۰۳۰

نیرو محرکه های رشد بازار محتوای دیجیتال در دنیا چیست؟

  • کد خبر : 6376
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
نیرو محرکه های رشد بازار محتوای دیجیتال در دنیا چیست؟
پیش بینی می شود بازار مدیریت دارایی های دیجیتال بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ سالانه ۱۳ درصد و بازار محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۷ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این روزها با هر کلیک محتوای آنلاین یا رسانه دیجیتال، در اشکال مختلفی از متن، فایل های صوتی و تصویری گرفته تا گرفیک، انیمیشن و تصاویر در دسترس وجود دارد. محتوای دیجیتال معمولا به اطلاعات موجود برای بارگیری در اینترنت یا توزیع در رسانه های الکترونیکی گفته می شود. اما بسیاری از افراد در صنعت محتوا معتقدند که محتوای آنلاین هر چیزی است که قابل انتشار باشد. افزایش دسترسی به اینترنت منجر به انتشار انبوه محتوای دیجیتالی به صورت کتاب های الکترونیکی، پست های مختلف در شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها شده است.

طبق برخی از گزارش ها، پیش بینی می شود که بازار مدیریت دارایی های دیجیتال بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ سالانه ۱۳ درصد و بازار محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۷ درصد رشد خواهد داشت. همچنین بررسی ها نشان می دهد بازارهای محتوای دیجیتال در سراسر جهان رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کنند. رشد سالانه بازار محتوای دیجیتال در ژاپن و کره جنوبی به دلیل فراگیرتر شدن بازی‌های موبایل، بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ درصد برآورد می‌شود. در چین به دلیل استفاده روزافزون از دستگاه‌های همراه و رشد کاربران اپلیکیشن های تلفن همراه، رشد محتوای دیجیتال به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته‌است.

نیرو محرکه های رشد خیره کننده بازار محتوای دیجیتال در دنیا

یکی نیروهای محرک این رشد خیره کننده مدیریت دارایی دیجیتال است؛ به طوری که هر چقدر شرکت ها برای تأمین تقاضای مصرف کننده در ایجاد محتوای بیشتر عجله به خرج می دهند، میزان دارایی های دیجیتالی نیز افزایش می یابد. تقریبا ۲۵ درصد از تصمیم گیرندگان حوزه بازاریابی به روز رسانی مطالب و ایجاد دارایی های جدید از محتوای موجود را از اولویت های اصلی خود می دانند. مدیریت دارایی دیجیتال راه حلی برای ذخیره، سازماندهی و به اشتراک گذاری دارایی های دیجیتال در یک فضای مرکزی است.

مدیریت دارایی دیجیتال به ویژه برای شرکت های سازمانی، به یک الزام تبدیل شده است؛ چرا که حجم بیشتر محتوا به فایل های بیشتری نیز نیاز دارد؛ خواه این فایل ها مجموعه ای از تصاویر عکاسان و ضبط های ویدئویی از آخرین رویداد دیجیتالی باشد یا اینکه طرح فایل های جدید برای اپلیکیشن های تلفن همراه باشد. به هر حال راه حل مدیریت دارایی دیجیتال برای سازماندهی فایل ها بسیار مهم است.

محرک دیگر سیستم های یکپارچه و کاربر پسند است؛ همانطور که سیستم های مدیریت محتوای دیجیتال برای دسترسی بیشتر کاربران پیشرفت می کنند، سازمان ها نیز برای مدیریت این دارایی ها به راه حل های بصری قدرتمند با کاربرد آسان نیاز دارند. برای ایجاد این سیستم ها و اطمینان از تکامل آنها برای پاسخگویی به چالش های آینده، به توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان تجربه کاربر و کارشناسان سیستم اطلاعات نیاز خواهد داشت.

همچنین تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه، می تواند به عنوان یکی از محرک های رشد بازار محتوای دیجیتال مطرح باشد. امروزه برای بسیاری از سازمان ها محتوای دیجیتال چیزی بیشتر از اطلاعات است. این یک دارایی است که می تواند به طور مستقیم فروخته شود، فروش را بهبود بخشد، از بازاریابی و روابط عمومی سود ببرد و مدیریت ارتباط با مشتری را ارتقا دهد. برای اینکه سازمان ها به این نکته پی ببرند که چگونه از محتوای خود حداکثر بازده را دریافت کنند، به تحلیل گران و دانشمندان داده احتیاج دارند تا بتوانند تاثیر محتوا را در حال حاضر ردیابی کرده و روند محتوا را در آینده پیش بینی کنند.

افزون بر این، سیستم های مبتنی بر ابر نیز می تواند نقش بسزایی در رشد بازار محتوای دیجیتال داشته باشد؛ زیرا که با پراکندگی بیشتر کارمندان، نیاز آنها به دسترسی از راه دور به محتوای دیجیتال بیشتر خواهد شد و سیستم های مدیریت محتوای مبتنی بر ابر باعث سهولت در به اشتراک گذاری و دسترسی به محتوا می شود و برای طراحی، مدیریت و محافظت از این سیستم عامل ها به مهندسین نرم افزار، متخصصان فناوری اطلاعات کسب و کار و کارشناسان امنیت سایبری نیاز است.

نکته آخر نیز آنکه نباید از مدیریت هوش مصنوعی در رشد بازار محتوای دیجیتال غافل بود. با رشد سیستم های مدیریت محتوا انتظار می رود سازمان های بیشتری از سیستم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای اتوماسیون فرآیند استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.