• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14
پلیس هوشمند

ارائه خدمات پلیس با استفاده از هوش مصنوعی

  • کد خبر : 6333
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
ارائه خدمات پلیس با استفاده از هوش مصنوعی
بنا به ادعای معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا، پلیس قصد استفاده از هوش مصنوعی و حرکت به سمت هوشمند شدن را دارد. به گزارش هوشیو و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار مهدی حاجیان در نشستی خبری که بعد از مدت ۷ ماه و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، اشاره‌ای به برنامه‌های هفته ناجا کرد: «شعار امسال هفته ناجا «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است. پلیس هوشمند تعریفی مشخص دارد و ما باید به این سمت حرکت کنیم.»

طبق گفته حاجیان، نیروی انتظامی بیشترین تماس را با مردم دارد و روزانه در بیش از ۱۷۰۰ نقطه از کشور با مردم در ارتباط است. وی همچنین اعلام کرد که در قانون برای نیروی انتظامی ۳۶ نوع ماموریت تعریف شده که در اجرای آن‌ها نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین محسوس است.

سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به این موضوع که برخی از این فناوری‌ها بومی و خاص کشور خودمان هستند گفت: «هدف ما حرکت از الکترونیک شدن به سمت هوشمند شدن است و امروز قصدمان این است که از طریق هوش مصنوعی به مردم خدمات ارائه کنیم.»

نرم‌افزار پلیس من

حاجیان در ادامه در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در هفته ناجا گفت: «در هر روز با توجه به شعارهای روز اقداماتی انجام می‌دهیم. در این هفته نرم‌افزار پلیس من رونمایی می‌شود. این نرم‌افزار خدمات مختلفی در حوزه راهور، فتا، گذرنامه و غیره به کاربران ارائه خواهد کرد. ما امروز اقتدار را علاوه بر شکل فیزیکی، در نرم‌افزار هم حاکم کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های پلیس هوشمند و هوش مصنوعی، زیرساخت‌ها را حاکم کنیم.»

پلیس

وی همچنین به نامگذاری سال ۱۴۰۰ هم اشاره کرد و گفت: «برای تحقق شعار امسال، ما با قاچاق و احتکار برخورد خواهیم کرد و قانون نیز با حمایت از پلیس منجر به رونق تولید خواهد شد.»

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.