• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
11
کپی مغز انسان روی تراشه های سه بعدی

کپی مغز انسان روی تراشه های سه بعدی؛ از رویا تا واقعیت

  • کد خبر : 6253
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کپی مغز انسان روی تراشه های سه بعدی؛ از رویا تا واقعیت
سامسونگ به دنبال فناوری جدیدی است تا بتواند مغز انسان را روی تراشه های سه بعدی انتقال دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ به دنبال نوعی فناوری است تا بتواند مغز انسان را کپی کند. این شرکت روی توسعه تراشه های شبیه به مغز تمرکز دارد. به طوری که در آن از ساختارهای موجود در مغز استفاده خواهد شد. در روش جدید باید تراشه‌های نورومورفیک سه بعدی شبیه به نورون های مغز سیم کشی شوند.

این جایگذاری با کمک نانو الکترودها انجام خواهد شد. که می‌تواند وارد نورون ها شوند و با اتصال به آنها فعالیت ثبت و ضبط را انجام دهند. پس از آن می‌توان داده ها را در یک شبکه سه بعدی به نام حافظه حالت جامد ثبت کرد. سامسونگ این روش را مهندسی معکوس مغز خوانده است و می گوید: هر واحد حافظه از طریق رسانایی می‌تواند با اتصال نورونی آن را منعکس کند. در واقع این روش در مقایسه با سیستم های هوش مصنوعی نوعی میانبر در نظر گرفته می شود که علاوه بر آن ویژگی های جدیدی نظیر انعطاف پذیری در یادگیری مفاهیم جدید و همچنین امکان سازگاری با شرایط را خواهد داشت.

این محققان امید دارند در آینده با کمک این فناوری به خودروهای کاملا خودران با قدرت تشخیص واقعی دست پیدا کنند. البته در این راه با چالش های پیچیده و بزرگی نیز مواجه خواهند بود. از مشکلات اصلی این روش می‌توان به پیچیدگی های مغز انسان و وجود حدود ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی با هزار برابر پیوند سیناپسی اشاره کرد. به طوری که یک تراشه نورومورفیک باید به حدود ۱۰۰ تریلیون واحد حافظه مجهز باشد. به نظر می رسد سامسونگ برای رسیدن به این فناوری زمان زیادی را برای تحقق نیاز خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.