• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
جلسه حمایت از کاربران فضای مجازی

تشکیل اولین جلسه طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در هفته دوم مهر

  • کد خبر : 6216
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تشکیل اولین جلسه طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در هفته دوم مهر
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشکیل نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی هفته دوم مهرماه خواهد بود، گفت: هنوز لیست اعضای این کمیسیون تکمیل نشده است.

سید علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از میان ۹ کمیسیون منتخب هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای حضور در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، ۷ کمیسیون اعضای خود را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: نفرات منتخب دو کمیسیون که یکی از آنها کمیسیون قضائی است، هنوز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اعضای کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی هفته گذشته مشخص شده‌اند، ادامه داد: ۱۰ درصد باقی مانده نیز در هفته جاری تعیین شده و لیست اعضای کمیسیون مشترک این طرح تکمیل می‌شود.

یزدی خواه افزود: پس از تکمیل شدن لیست نفرات عضو این کمیسیون مشترک، باید در انتخاباتی هیأت رئیسه، رئیس، سخنگو و منشی این کمیسیون هم تعیین شوند و پس از آن کمیسیون وارد بررسی طرح پیشنهادی خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این کمیسیون مشترک کار خود را از هفته دوم مهرماه آغاز کند، ادامه داد: در هفته جاری اعضای کمیسیون تکمیل می‌شوند و پس از آن طی دو هفته آینده نیز به دلیل اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حضور پیدا می‌کنند، به نظر نمی‌رسد که برای تشکیل جلسه کمیسیون طرح صیانت زمان باقی بماند. به این ترتیب پیش بینی ما این است که از هفته دوم مهرماه نخستین جلسه این کمیسیون برای بررسی طرح آغاز شود.

وی که از کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک طرح صیانت حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این کمیسیون، به مرور از کارشناسان، افراد صاحبنظر و دستگاه‌های اجرایی دعوت خواهد شد که با حضور در کمیسیون مشترک، نظرات خود را طی بررسی طرح اعلام کنند. در همین حال روند برگزاری جلسات و مراتب انجام بررسی طرح، توسط رسانه مجلس اطلاع رسانی کامل می‌شود.

به گزارش مهر، «کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی» قرار است با عضویت حدود ۲۳ نفر در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی بپردازد.

مطابق با آنچه که تاکنون اعلام شده است، الیاس نادران و مهرداد گودرزوند چگینی از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نصرالله پژمانفر از کمیسیون اصل ۹۰، رضا تقی پور، لطف الله سیاهکلی، علی جدی و مصطفی طاهری از کمیسیون صنایع و معادن، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد باقری بنابی از کمیسیون اقتصادی، غلامرضا منتظری، بیژن نوباوه‌وطن، حسین میرزایی و سیدعلی یزدی‌خواه از کمیسیون فرهنگی و احمدحسین فلاحی و مهرداد ویس کرمی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6216

اخبار مرتبط

۲۹شهریور
کاربران ایرانی مقابل پلتفرم‌های ناقض حریم خصوصی آسیب‌پذیرند
رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با مهر مطرح کرد؛

کاربران ایرانی مقابل پلتفرم‌های ناقض حریم خصوصی آسیب‌پذیرند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.