• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15
روش‌های فناورانه برای مدیریت آب

ضرورت استفاده از روش‌های فناورانه برای مدیریت هوشمند آب

  • کد خبر : 6158
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
ضرورت استفاده از روش‌های فناورانه برای مدیریت هوشمند آب
پژوهشگر حوزه آب به ضرورت استفاده از روش های فناورانه مدیریت آب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،بهرام موحد با بیان این‌که باید در برنامه‌ریزی‌ها کنترل و مدیریت آب به صورت یکپارچه نگریسته شود ادامه داد: مدیریت هوشمند و فناورانه منابع آبی باید از همان ابتدا در راهبردهای زیرساختی تاسیسات گنجانده شود. اگر کیفیت آب ضعیف باشد، تولید محصول و سایر بخش‌های وابسته را به خطر می‌اندازد و می تواند بر طول عمر سیستم‌های آب کارخانه و زیرساخت تأثیر بگذارد.

پژوهشگر حوزه فناوری‌های آب افزود: بنابراین یک راهبرد فناورانه مورد نیاز است که بتواند همه جنبه های یک واحد صنعتی را یکپارچه ساخته و تولید کنندگان را قادر سازد تا برای دستیابی هوشمندتر به مدیریت آب و تولید، به تمام اطلاعات در یک مکان دسترسی داشته باشند.

موحد گفت: دستیابی به استراتژی هوشمندانه مدیریت آب برای نگهداشت و کیفیت آن نیازمند مشخص کردن برخی از چالش های کلیدی صنعت مانند استهلاک و خرابی زیرساخت ها و مقررات سخت‌گیرانه است. با وجود چالش ها، امروزه به آسانی فناوری‌های جدید نظارت و مدیریت در دسترس هستند تا همه دارایی‌ها، شامل نیروی انسانی و سخت افزاری موجود، تحویل کالا، استفاده و کیفیت را بهینه کنند.

به گفته این پژوهشگر، فناوری‌ها به افزایش بهره وری در عملیات و نگهداری، کاهش اتلاف انرژی، مواد و عملکرد کمک می کند و نتیجه نهایی را بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ۵ شیوه فناورانه در مدیریت آب وجود دارد گفت: روش‌هایی مانند افزایش بهره وری عملیاتی، بهینه سازی مصرف انرژی ، تداوم خدمات و رعایت مقررات، بهبود مدیریت عملکرد دارایی و استفاده از فناوری‌های نوآورانه برای دستیابی به مدیریت هوشمندتر آب از مهم‌ترین روش‌ها برای مدیریت آب به شمار می‌رود.

موحد با بیان این‌که باید با استفاده از فناوری، چگونگی اجرای راه حل های هوشمند آب ، برای کاهش محدودیت های آب در دسترس برای آینده متحول شود، ادامه می‌دهد: اولین قدم تغییر نگرش ما در مورد آب است، این که آب دیگر یک منبع بی حد و حصر نیست که به سادگی مدیریت شود.

به گفته وی، آینده مستلزم بررسی دقیقتر نحوه جمع آوری، استفاده و بازیافت آب است تا آثار مخرب احتمالی موجود در آینده پیش رو را به حداقل برساند. حمایت از توسعه فناوری نه تنها برای واکنش به نحوه مصرف آب ، بلکه برای پیشگیری فعالانه برای مصرف بی رویه آب به عنوان پتانسیل بهینه سازی و تغییر قابل توجه نقش آب در عملیات صنعتی ضروری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.