• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
سطح فناوری در ایران

امکاناتی که باور نمی‌کنید در ایران وجود داشته باشد!

  • کد خبر : 6149
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
امکاناتی که باور نمی‌کنید در ایران وجود داشته باشد!
تصور کنید همه‌ دستگاه‌ها در خانه شما به اینترنت متصل شوند و توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را هم داشته باشند، اطلاعات لازم را برای شما ارسال کنند و دستور شما را دریافت و اجرا کنند.

همه دستگاه‌ها در خانه شما به اینترنت متصل شوند؛ نه فقط کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند، بلکه همه‌چیز از ساعت و بلندگو و زنگ در گرفته تا دوربین‌ها، پنجره‌ها، پرده‌ها، لوازم خانگی، وسایل آشپزخانه و غیره. چیزی شبیه خانه دکتر استرنج و یا خانه‌هایی که در فیلم اونجرز می‌دیدید. حالا تصور کنید همه‌ی این دستگاه‌ها توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را هم داشته باشند، اطلاعات لازم را برای شما ارسال کنند و دستورات شما را نیز دریافت و اجرا کنند. این یک داستان علمی تخیلی نیست، این تکنولوژی اینترنت اشیا است که جزئی اصلی در اتوماتیک‌سازی خانه و ایجاد خانه هوشمند محسوب می‌شود. دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم هر روز شاهد ظهور تکنولوژی‌های جدیدی است که درصدد ساده ساختن زندگی و در خدمت آسایش بشر هستند. اتوماسیون خانگی نیز دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد: اتوماتیک کردن قابلیت کنترل وسایل خانه با فشار دادن ساده‌ی یک دکمه…

در این مطلب می‌خواهیم برشی از امکانات خانه‌های فضایی که در فیلم‌های تخیلی هالیوودی آنها را می‌بینیم را در قلب تهران مشاهده کنیم.

آیا هوشمند کردن خانه کار ساده ای است؟

بررسی امکانات فضایی که به تکنولوژی هوشمند مجهز شده اند ابعاد متفاوتی دارد. اینکه آیا این اسمارت هوم به دوربین‌های مدار بسته نیاز دارد یا نه؟ ساکنان می‌خواهند سیستم‌های سرمایش و گرمایش، کنترل نور، باز و بسته شدن پرده‌ها، خاموش و روشن شدن چراغ‌ها را هم به این طریق کنترل کنند یا خیر؟ در ابتدایی‌ترین سطح ممکن، سیستم‌های اتوماسیون خانگی از سه عنصر تشکیل می‌شوند: یک دستگاه هوشمند، یک مرکز و یک برنامه‌ی متصل. در حالی که برخی از سیستم‌های هوشمند تنها با دو مورد از عناصر فوق کار می‌کنند (برای مثال یک دستگاه واحد که مستقیماً با یک اپلیکیشن یا یک مرکز آزاددست که ابزارهای هوشمند را کنترل می‌کند، کار می‌کند) اما اکثر سیستم‌ها از هر سه عنصر تشکیل می‌شوند.

مزایای مدرن سازی دفاتر کار و یا خانه چیست؟

نصب سیستم تکنولوژی خانه‌های نسل جدید، راحتی افراد ساکن در خانه را فراهم می‌کند. به جای کنترل لوازم خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر تجهیزات با استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحبان خانه می‌توانند همه‌ی آنها را تنها با استفاده از یک دستگاه کنترل کنند که معمولاً این دستگاه یک موبایل نسل تکنولوژیک و یا تبلت است. از آنجایی که آنها به یک دستگاه قابل حمل متصل می‌شوند، کاربران می‌توانند در مورد اشکالات موجود در خانه اعلان و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند. برای مثال، زنگ در تکنولوژیک به صاحبان خانه امکان می‌دهند زمانی که در خانه نیستند افرادی که زنگ در را به صدا درآورده‌اند، ببینند و با آنها تماس بگیرند. کاربران می‌توانند درجه حرارت داخلی، روشنایی و لوازم خانگی را نیز تنظیم و کنترل کنند.

امکاناتی که باور نمی‌کنید در ایران وجود داشته باشد!

با هزینه‌ی راه‌اندازی سیستم هوشمند، صاحبان خانه می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های خانه داشته باشند. بعلاوه از لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی می‌توان با کارآیی بیشتری استفاده کرد و هزینه‌های انرژی را کاهش داد. از مزایای هوشمند سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌ها

برای بسیاری از افراد نیروی محرکه برای هوشمند ساختن خانه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها با سیستم‌های گرمایشی و تهویه‌ی هوای اتوماتیک است. ترموستات‌های هوشمند به سرعت و به طور دقیق گرمایش و سرمایش خانه را اتوماتیک می‌کنند. این کار معمولاً باعث کاهش قبض برق مالکان می‌شود. خاموش کردن محصولات دیگری مانند چراغ‌های متصل و لوازم خانگی در زمان عدم نیاز، می‌تواند مصرف انرژی را کم کند. این نوع محصولات باید در لیست چک همه‌ی خانه‌های هوشمند قرار گیرند.

۲. زندگی با سطح آسایش هرچه بیشتر

راحتی و آسایش یکی از نکات مهم است. همه‌ی ما به دنبال راحت ساختن زندگی خود هستیم؛ بنابراین راحتی و آسایش نیز از دیگر دلایل مدرن کردن خانه‌ها است. برای این کار می‌توان از چیزهای ساده‌ای مثل روشنایی هوشمند شروع کرد. اینها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مرتبط با مکان، تشخیص سنسور و یا حتی برنامه‌ریزی‌های ساده، خاموش و روشن شوند.

۳. امنیت در بالاترین سطح

درحالی که شما می‌توانید برای حفاظت از خانه‌ی خود، سیستم‌های هشداردهنده بخرید، تکنولوژی خانه‌های مدرن امنیت بیشتری ارائه خواهد کرد. چراغ‌های متصل، دوربین‌ها و حتی زنگ در می‌توانند به امنیت بیشتر خانه‌ی شما کمک کنند.

مرکز هوشمند سازی آرات: پیشگام در ایجاد تحول در نسل خانه‌های مدرن

مطلب امروز بسیار مختصرتر از آن بود که بتوان از مزایا و نیز تخصص‌های لازم برای پروژه مدرن سازی اماکن مسکونی صحبت کرد. اما حال بد نیست که اشاره‌ای به یکی از مراکز بنام و فعال این عرصه را هم معرفی کنیم. مرکز هوشمند سازی آرات در طی سال‌ها تجربه‌ی مشارکت در پروژه‌های مدرن سازی خانه‌ها و ویلاها و یا دفتر کار و نیز ارائه مشاوره برای پروژه‌های بزرگ نظیر هتل‌ها آماده ارائه بهترین خدمات این مجموعه با مناسب‌ترین قیمت در سراسر ایران است. برای اطلاع از خدمات ما و یا دریافت مشاوره رایگان به وب سایت این مرکز مراجعه کنید و یا با مشاوران آنها تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=6149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.