به گزارش روابطعمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، این کتاب دارای هشت مقاله تخصصی و کاربردی است که در همایش هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا ارائه شده است.
کتاب یادشده مشتمل بر یک دیباچه، هشت مقاله تخصصی، و مطالبی در خصوص امتیازات و مخاطرات هوش مصنوعی و راهبردها و قوانین کشورها در مورد استفاده از هوش مصنوعی است که جهت آشنایی و اطلاع به خوانندگان ارائه شده است. در بخش پایانی کتاب نیز بیانیه پایانی برگزار کنندگان همایش آورده شده است.
« نخستین همایش هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا » با هماهنگی وهمکاری دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه ها، معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پنجم تیرماه سال ۱۴۰۲ در محل کتابخانه ملی ایران برگزارشد. در این رویداد یک روزه، پژوهشگران و متخصصان حوزه رسانه و هوش مصنوعی تلاش کردهاند تا کارکردها و چالشهای این فناوری جدید را در قلمرو رسانه و تولید محتوا بررسی کرده و راهکارهای مناسبی برای استفاه حداکثری از ظرفیتهای این فناوری نوین و توسعه رسانهای کشور ارائه دهند.
در این همایش یک روزه در هشت محور تخصصی به موضوعات زیر پرداخته شده است:
– هوش مصنوعی و مالکیت معنوی تولیدات رسانهای / منصوره فصیح
– هوش مصنوعی و محتوای صوتی و بصری رسانهای / احمد نیکآبادی
– هوش مصنوعی و شکاف اطلاعاتی / نوید باصری
– هوش مصنوعی؛ گونه شناسی جامعهشناختی / محمد نیک ملکی
– هوش مصنوعی و حریم خصوصی کاربران رسانه / مریم سلیمی
– هوش مصنوعی و اخلاق رسانهای / افسانه مظفری
– هوش مصنوعی و آینده مشاغل رسانهای / اسماعیل کفاشی
– هوش مصنوعی و تنظیمگری در صنعت رسانه / سمیه لبافی
کتاب « چکیده مقالات نخستین همایش هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا»، در قطع پالتویی، با شمارگان ۱۰۰ نسخه، در ۵۱ صفحه، برای اولین بار در شهریور سال ۱۴۰۲ از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر و به علاقهمندان عرضه شده است.