• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مسئول مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز مطرح کرد:

مسائل اخلاقی به حیطه هوش مصنوعی وارد شود

  • کد خبر : 16288
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
مسائل اخلاقی به حیطه هوش مصنوعی وارد شود
مسئول مدرسه علمیه امام عصر(عج) گفت: هوش مصنوعی تمام دانش های بشری را دارا است، اما تواضع علمی، شک و تردید و مسائل اخلاقی را ندارد این یک خطر جدی برای سطح جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر محلاتی ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین برکت در مدرسه علمیه امام عصر(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله محلاتی با یک نگاه جهان اندیش مدرسه علمیه امام عصر(عج) را تأسیس کردند، اظهار کرد: مرحوم آیت الله محلاتی سفرهای بسیاری به کشور های اروپایی داشتند که همین امر سبب شد تا مؤسسات مذهبی بسیاری را در این کشور ها دایر کند.

وی ادامه داد: چند سالی است که حقیر بنا به تجاربی که در محافل بین المللی و تدریس ۱۶ ساله در عرصه معارف دارم به دنبال این سؤال هستم که جهان جدید در معارف الهی چه چیزی کم دارد؟ به این نتیجه رسیدم که آنچه می تواند راهگشا باشد معارف تطبیقی است، در واقع اگر از نظریات دیگران مطلع نباشیم نمی توانیم از روایات ائمه اطهار و فهم شیعه از اسلام ارائه دهیم.

حجت اسلام والمسلمین محلاتی ادامه داد: مطالعات تطبیقی را در سه رشته از جمله تطبیق بین ادیانی، معارف بین رشته ای و تطبیق بین المللی آغاز کرده و اکنون به دنبال این است که چگونه در کشور های مختلف معارف دینی و معنوی ارائه دهد.

به اعتقاد مسئول مدرسه علمیه امام عصر(عج) بحران های مختلفی در سطح جهانی وجود دارد که شاید مهمترین بحرانی که گریبان گیر جامعه اروپایی است بحران تنهایی های گسترده باشد، این تنهایی ها به قدری اوج گرفته اند که در مهمترین کشور های صنعتی ظرف دو الی سه سال گذشته وزارت علوم تنهایی تشکیل شده و در آمریکا نیز امسال تأسیس سومین وزارت خانه را شاهد خواهیم بود.

وی هوش مصنوعی را دومین بحران در سطح جهانی برشمرد و خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی تمام دانش های بشری را دارا است، اما تواضع علمی، شک و تردید و مسائل اخلاقی را ندارد؛ این یک خطر جدی برای سطح جهانی است و آوردن اخلاق به حیطه هوش مصنوعی بسیار ضروری و لازم است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16288

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.