• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

همکاری آزمایشگاه هوش مصنوعی نور و دانشگاه شهید بهشتی

  • کد خبر : 16274
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
همکاری آزمایشگاه هوش مصنوعی نور و دانشگاه شهید بهشتی
آزمایشگاه هوش مصنوعی نور و پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن (دانشگاه شهید بهشتی) همکاری می کنند.

همزمان با دهه کرامت جناب حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ریاست مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به همراه گروهی از مدیران این مرکز از دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در جلسه‌ای با دکتر آقامیری ریاست دانشگاه پیرامون تاریخچه، آخرین دستاوردها و محصولات نور و آزمایشگاه هوش مصنوعی نور توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه جلسه، در زمینه پایان‌نامه‌ها و مجلات تخصصی علوم انسانی و علوم اسلامی و همچنین حمایت از همایش‌های حوزه علوم انسانی دیجیتال تبادل نظر شده و در نهایت قرار شد تفاهم‌نامه‌ای در این موارد تنظیم شده و به امضای طرفین برسد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به همراه حجت الاسلام راشدی نیا معاون پژوهشی، دکتر نیکنام معاون فناوری و مهندس جعفری مدیر حفاظت فناوری اطلاعات مرکز با حضور در پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای قرآن با فعالیت‌های این پژوهشکده آشنا شدند.

در این جلسه که با حضور دکتر طالب پور مؤسس پژوهشکده، دکتر روحانی ریاست پژوهشکده، دکتر مرادی معاون آموزشی و پژوهشی و مهندس فروزیده مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی برگزارشد در مورد همکاری مشترک در تولید پایان‌نامه‌های با موضوعات قرآن کاوی رایانشی و اعجاز قرآن، دانشنامه تعاملی نخبگان قرآن‌کاوی، پیکره‌های تولید شده، طرح برهان و همایش‌های اعجاز قرآن کریم تبادل نظر شد و مقرر شد این موارد نیز در تفاهم‌نامه گنجانده شده و توسط نمایندگان طرفین پیگیری شود.

قابل ذکر است در حاشیه این دیدار، مدیران فناوری مرکز نور، بازدیدی از مرکز هوشمند اول بهشتی (هاب) داشتند و با فعالیت‌های این مرکز در زمینه‌های هوش مصنوعی و احراز هویت، پردازش تصویر و آموزش از طریق گیم آشنا شدند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16274

اخبار مرتبط

۱۱خرداد
هوش مصنوعی و چالشی با عنوان کمبود نیروی انسانی
۰۶آذر
راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی برای مدیریت بحران کشور
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی خبر داد

راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی برای مدیریت بحران کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.