• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

انویدیا به‌لطف محبوبیت هوش مصنوعی، درحال تبدیل‌شدن به یک شرکت تریلیون دلاری است

  • کد خبر : 16184
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
انویدیا به‌لطف محبوبیت هوش مصنوعی، درحال تبدیل‌شدن به یک شرکت تریلیون دلاری است
ارزش بازار این شرکت به‌تازگی حدود 184 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده و به حدود 960 میلیارد دلار رسیده است.

انویدیا به‌دنبال پیش‌بینی فروش خیره‌کننده و افزایش تقاضا برای پردازنده‌های هوش مصنوعی خود، در مسیر تبدیل‌شدن به اولین شرکت یک تریلیون دلاری سازنده تراشه قرار دارد. سهام انویدیا صبح روز پنجشنبه پس از اعلام پیش‌بینی فروش ۲۲ میلیارد دلاری برای سه‌ماهه آینده، ۲۴ درصد افزایش پیدا کرد که از برآوردهای وال استریت بیش از ۵۰ درصد بیشتر است.

با وجود پیش‌بینی ارائه‌شده توسط انویدیا، ارزش بازار این شرکت حدود ۱۸۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و در زمان نوشتن این خبر، به حدود ۹۶۰ میلیارد دلار رسیده (تصویر زیر) که این میزان از کل ارزش اینتل یا کوالکام بیشتر است. براساس گزارش بلومبرگ، این افزایش باورنکردنی، قابل‌توجه‌ترین سود یک‌روزه یک سهام در ایالات‌متحده محسوب می‌شود.

انویدیا در مسیر تبدیل‌شدن به یک شرکت تریلیون دلاری

هوش مصنوعی انویدیا

انویدیا با ارزش بازار فعلی خود، درحال اضافه‌شدن به لیست شرکت‌های تریلیون دلاری است که شامل شرکت‌هایی ازجمله اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و آرامکو عربستان می‌شود.

موفقیت‌های اخیر انویدیا به تقاضای سرسام‌آور فناوری‌های پیشرفته در صنایع مختلف نسبت داده می‌شود. پردازنده H100 این شرکت با تقاضای بسیار زیادی از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری و استارتاپ‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI و Anthropic مواجه شده است.

بااین‌وجود، هیاهو پیرامون هوش مصنوعی فقط باعث موفقیت انویدیا نشده؛ سهام AMD، شرکتی که برای هوش مصنوعی تراشه‌های تخصصی خود را تولید می‌کند نیز ۸ درصد افزایش پیدا کرده است. مایکروسافت و گوگل نیز به‌نوبه‌خود شاهد افزایش ارزش سهام بوده‌اند. بااین‌حال تمام شرکت‌ها از محبوبیت این روزهای هوش مصنوعی سود نبرده‌اند و سهام اینتل به‌دلیل عقب‌افتادن از این حوزه ۵ درصد سقوط کرده است.

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، تأکید می‌کند که این شرکت با وجود ۱۵ سرمایه‌گذاری مداوم و توسعه تولیدات خود، در موقعیت خوبی برای انقلاب هوش مصنوعی قرار دارد. او می‌گوید: «با تبدیل‌شدن هوش مصنوعی مولد به ظرفیت کار اصلی اکثر مراکز داده جهان، اکنون مشخص شده است که بودجه یک مرکز داده به‌طور چشمگیری به‌سمت محاسبات تسریع‌شده تغییر خواهد کرد.»

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16184

برچسب ها

اخبار مرتبط

۱۳خرداد
هوش مصنوعی این شرکت را یک تریلیون دلاری کرد
جهش بزرگ ۲۸ درصدی قیمت سهام انویدیا، سازنده تراشه

هوش مصنوعی این شرکت را یک تریلیون دلاری کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.