• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رئیس مایکروسافت:

دیپ فیک بزرگ‌ترین نگرانی هوش مصنوعی است

  • کد خبر : 16176
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
دیپ فیک بزرگ‌ترین نگرانی هوش مصنوعی است
رئیس مایکروسافت بزرگترین نگرانی در مورد هوش مصنوعی را دیپ فیک و محتوای نادرست که واقعی به نظر می‌رسد، عنوان کرد.
به نقل از رویترز، برد اسمیت، رئیس مایکروسافت گفت: بزرگترین نگرانی من در مورد هوش مصنوعی، دیپ فیک و محتوای نادرست که واقعی به نظر می‌رسد، است.
اسمیت در سخنرانی در واشنگتن با هدف پرداختن به این موضوع که چگونه می‌توان هوش مصنوعی را به بهترین شکل ممکن تنظیم کرد، خواستار اقداماتی که باعث می‌شود مردم بدانند چه زمانی یک عکس یا ویدئو واقعی است و چه زمانی برای افداف خطرناک، از طریق هوش مصنوعی شده، شد.
او گفت: ما به طور جدی باید روی مسائل مربوط به دیپ فیک تمرکز کنیم. لازم است به طور خاص به نگرانی‌های مربوط به عملیات نفوذ سایبری خارجی بپردازیم. باید اقداماتی را به منظور محافظت از مردم در برابر تغییرات محتوای قانونی که با هدف فریب آن‌ها از طریق هوش مصنوعی انجام می‌شود، انجام دهیم.
اسمیت همچنین خواستار صدور مجوز برای حیاتی‌ترین اشکال هوش مصنوعی با تعهدات حفاظت از امنیت، امنیت فیزیکی، امنیت سایبری و امنیت ملی شد. او گفت: ما به نسل جدیدی از کنترل‌های صادراتی یا حداقل تکامل کنترل‌های فعلی نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که این مدل‌ها دزدیده نمی‌شوند یا از آن‌ها به گونه‌ای استفاده نمی‌شود که مقررات صادرات کشور را نقض کنند.
هفته گذشته، سام آلتمن، مدیر عامل اوپن‌ای آی سازنده چت‌جی‌پی‌تی، در اولین حضور خود در کنگره نگرانی اش بابت استفاده از هوش مصنوعی برای به خطر انداختن نتایج انتخابات را بیان کرد. او این مسئله را موضوعی نگران کننده و قابل توجه خواند و گفت که نیاز به مقررات است. او در ادامه خواستار همکاری جهانی در زمینه هوش مصنوعی و ایجاد مشوق‌هایی برای رعایت ایمنی آن‌ها شد.
دولت آمریکا ماه قبل از برنامه‌هایی به منظور کاهش خطرات هوش مصنوعی رونمایی کرد، هفته قبل هم راهبرد بعدی خودش برای توسعه هوش مصنوعی مسئولانه را معرفی کرد.
لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16176

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.