• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
در قالب یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در بیمارستان لقمان گسترش می‌یابد

  • کد خبر : 16149
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
بهره‌گیری از هوش مصنوعی در بیمارستان لقمان گسترش می‌یابد
رییس دانشگاه با اشاره به این‌که بیمارستان لقمان حکیم برای سالهای متمادی به عنوان مرکزی فعال و شناخته شده در حال ارایه خدمات سلامت محور است، خاطرنشان کرد: بخش مسمومین این بیمارستان تنها یک مرکز درمانی دانشگاهی نیست بلکه در سطح ملی فعالیت دارد. دکتر زالی استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی دربالین را راهکار موثری برای استفاده از پتانسیل‌های درمانی دانشگاهی عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از هوش مصنوعی در درمان، مسیر ارتقای سلامت را هموارتر خواهد کرد.

وی دسترسی به اطلاعات و داده‌ها را شاه کلید استفاده حداکثری از ابزارهای هوش مصنوعی دانست و گفت: بیمارستان لقمان حکیم با تجمیع و تسهیل دسترسی به اطلاعات فرصت استثنایی برای استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها را فراهم کرده، این مدل باید به عنوانی مدلی کارامد در سایر مراکز درمانی پیاده‌سازی شود.

رییس دانشگاه تدوین برنامه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و طراحی گایدلاین‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی خواستار شد و تاکید کرد: باید ضمن تامین زیرساخت‌های مشارکتی در مجموعه دانشگاه، ظرفیت‌های جدیدی برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی ایجاد کرد.

دکتر زالی انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه هوشمند با بیمارستان لقمان حکیم را اقدامی مبتکرانه توصیف کرد.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براستفاده بهینه از ظرفیت سلول‌های بنیادی و طب بازساختی و تاکید ایشان بر ضرورت تشکیل نهضت نرم‌افزاری خاطرنشان کرد: بخش زیادی از پیشرفت‌های حوزه سلامت در استفاده حداکثری از تکنولوژی به دلیل حمایت‌ها و نگاه دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

دکتر آرش خجسته رییس دانشگاه هوشمند نیز در این نشست به کارکردهای استفاده از تکنولوژی در درمان اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی و بهره‌مندی از ظرفیت فناوری‌های دیجیتال روند ارتقای سلامت جامعه را تسهیل خواهد کرد.

وی گسترش پلت فرم‌های مجازی، استفاده از داشبردهای الکترونیک و هوشمندسازی را اولویت دانشگاه هوشمند دانست و از کسب رتبه ۱۵ در زمنیه تولید مقالات هوش مصنوعی در سال گذشته خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در سال گذشته رتبه اول تولید مقالات در منطقه را کسب کرد.

دکتر خجسته بر ضرورت کاربردی شدن مقالات و کارکرد آن در سلامت تاکید کرد.

دکتر امیدوار رضایی رییس بیمارستان لقمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مرز دانش در حرکت است، اظهار کرد: استفاده از کارکردهای هوش مصنوعی می‌تواند به میزان قابل توجهی نیازهای درمان و سلامت محور را تامین کند.

وی با اشاره به پیشتازی بیمارستان لقمان حکیم در زمینه‌های مختلف درمانی، با هدف استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین پزشکی در این بیمارستان اعلام آمادگی کرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.