• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

گوگل تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

  • کد خبر : 16095
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
گوگل تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند
گوگل برای مقابله‌با سوءاستفاده از تصاویر جعلی قصد دارد عکس‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کند.

از زمان محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی مولد، تعداد تصاویر جعلی بسیار افزایش یافته است و گوگل قصد دارد با برچسب‌هایی ویژه، جلوی سوءاستفاده از آن‌ها را بگیرد.

سرویس‌های مختلف گوگل ازاین‌پس تصاویر را با بخش About this image (درباره‌ی این تصویر) نمایش می‌دهند که فعلا در آمریکا در دسترس است.

ابزار موردبحث شامل چنین داده‌هایی است: زمانی که گوگل برای نخستین‌بار آن عکس را ایندکس کرده؛ محل نمایش آن عکس برای اولین بار و سایر جاهایی که عکس به‌نمایش درآمده است نظیر خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های صحت‌سنجی.

۹to5Google می‌نویسد اطلاعات مختلف تصاویر ازطریق منویی که در پایین نتایج گوگل نمایش داده می‌شود قابل‌دسترس خواهند بود. حتی گوگل لنز نیز قرار است به هنگام تجزیه‌و‌تحلیل تصاویر و اسکرین‌شات‌ها این جزئیات را ارائه دهد. با سوایپ کردن به سمت بالا در اپلیکیشن گوگل نیز به اطلاعات یادشده دسترسی خواهید داشت. گوگل تا قبل از پایان امسال، نمایش این اطلاعات را در نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل کروم نیز شروع می‌کند.

گوگل می‌گوید نشانه‌های ویژه‌ای در فایل تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی قرار می‌دهد تا بعدا امکان شناسایی آن‌ها وجود داشته باشد. موتور جست‌و‌جوی گوگل قرار است متن Image self-labeled as AI generated را در زیر تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی نمایش دهد. سرویس‌های دیگری نظیر Midjourney و Shutterstock نیز در ماه‌های آینده اقدام مشابهی انجام خواهند داد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.