این قابلیت که خود مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی طراحی خواهد شد و قرار است در تابستان پیش رو در اختیار کاربران قرار گیرد، تحت عنوان About this Image در بخش سرچ گوگل نمایان خواهد شد.
به گفته گوگل، با کمک این قابلیت میتوان به قابل اعتماد بودن تصویر پی برد. در واقع، کاربران با این ابزار جدید میتوانند به اطلاعات دقیقی همچون زمان ایندکس شدن تصویر توسط گوگل، اولین نمایش آن و استفاده از آن در اخبار یا وبسایت حقیقتیاب دسترسی یابند.
نحوه استفاده از این ابزار به چند روش امکانپذیر است که عبارتند از: کلیک کردن روی علامت سه نقطه در قسمت بالایی نتایج سرچ، استفاده از گوگل لنز و یا سوآیپ کردن به بالا در اپلیکیشن گوگل.
گوگل میگوید با این ابزار، تمامیتصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی با یک علامت مشخص خواهند شد تا در صورت برخورد با این تصویر در سایر پلتفرمها، به اصل بودن تصاویر و یا دستکاری هوش مصنوعی در آن پی ببرید.
این شرکت هدف از طراحی این ابزار را مقابله با جریان انتشار اطلاعات نادرست در فضای آنلاین عنوان کرد و به نتایج بررسی ۲۰۲۲ Poynter نیز اشاره کرد و گفت که در این پژوهش، ۶۲ درصد از شرکتکنندگان از قرارگیری در معرض اطلاعات نادرست به صورت روزانه و یا هفتگی گلایه کردند.