• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
در نشست مجازی «آینده‌پژوهی فضای مجازی» مطرح شد:

لزوم بررسی کلان‌روندها در فضای مجازی

  • کد خبر : 16052
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
لزوم بررسی کلان‌روندها در فضای مجازی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته با اشاره به آینده‌پژوهی فضای مجازی بر لزوم نگاه به آینده و سبک زندگی حاکم و بررسی کلان‌روندها در فضای مجازی تأکید کرد.

سومین جلسه نشست های مجازی رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» ویژه طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و مدیر مسئول خبرگزاری حوزه برگزار شد.

در این نشست که با موضوع «فجازولوژی (آینده‌پژوهی فضای مجازی)» تشکیل شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته با بیان جذابیت‌های فضای مجازی مانند عین پنداری، نامحدود بودن، قابلیت مشارکت با غیرحقیقی، هویت‌سازی و خودآفرینی که با چهره ای غیر از آنچه هست در فضای مجازی ظاهر می‌شود، گفت: این فضا، زمینه و فرصتی است برای یک زیست نو شده که البته اقتضائات، فرصت‌ها و تهدیدات خود را دارد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تکلیف طلاب نسبت به آینده، اظهار داشت: اولین گام، لزوم نگاه به۴۰ سال آینده و فهم سبک زندگی حاکم بر جهان پیش‌رو است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته افزود: دومین گام در این مسیر، بررسی و شناخت از گذشته به منظور دانستن موقعیت فعلی است، در سومین گام باید بررسی کلان‌روندها در فضای مجازی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انواع کلان روندها شامل نوروساینس، متاورس، دیتا ماینینگ، هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیا و غیره هستند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه بیان داشت: نوروساینس دانش چند رشته ای از زیست شناسی عصبی، آناتومی، ریاضی، روانشناسی، الکترونیک و غیره است که با تحول در بستر فضای مجازی رخ می‌دهد، نمادهای انتقال معنا از بین می‌رود و مفاهیم از طریق القای بدون وساطت صوت و کلمه منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته در ادامه افزود: متاورس، واقعیتی مجازی شده است که در آن برنامه از پیش تعیین شده وجود ندارد و انسان‌هایی که در آن وارد می‌شوند، آن را می‌سازند. این محیط دیجیتالی به وسیله پوست پوشیدنی و عینک مانیتوری و غیره تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «الگوسازی سبک زندگی بانوی مسلمان» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، تأکید کرد: این رویداد، مسئله بسیار مهمی را پیگیر است و فعالیت مسئولان در برگزاری این رویداد قابل قدردانی است که بدون توجه به حواشی‌های امروز جامعه و ناامید کردن‌های رسانه ای، وارد میدان شدند و به این مسئله پرداخته‌اند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=16052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.