• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند

امروز در حوزه های علمیه شاهد یک جبهه متحد در عرصه هوش مصنوعی هستیم

  • کد خبر : 15914
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
امروز در حوزه های علمیه شاهد یک جبهه متحد در عرصه هوش مصنوعی هستیم
دکتر محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه در آغاز نشست هم اندیشی گفتمان علمی مطالعات بنیادین حوزه هوش مصنوعی با تقدیر از مشارکت نهادهای مختلف بعد از برگزاری همایش ملی ، از همراهی و حضور اندیشمندان، اساتید و دانش پژوهان عرصه های مرتبط با هوش مصنوعی تشکر کرد.

ایشان با تشریح چهار ضلع فعالیتی ستاد گفت: مهم ترین جبهه فعالیت ستاد، مباحث گفتمان سازی حوزه هوش مصنوعی است. ابعاد و مفهوم شناسی این مباحث باید برای حوزه علمیه روشن تر می شد زیرا که این عرصه یک مساله جدید و مرز دانشی است. جبهه دوم این حوزه، مباحث فنی است.که بایستی با الگوی توسعه بومی خود مساله را بهینه نماییم. عرصه سوم عرصه علمی هوش مصنوعی است که به تولید نظریات پایه در حوزه هوش مصنوعی منتج می شود و که نشست امروز در واقع مطلع آن حرکت مبارک است. همچنین ضلع چهارم حوزه کنش گری راهبردی، که نوع تحرکی که بایستی حوزه علمیه در این زمینه داشته باشد را روشن می نماید.

دبیر اجرایی همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی با اشاره به اینکه چهار ضلع مذکور در همایش بین المللی هوش مصنوعی فرهنگ و علوم اسلامی نسبت به کشورهای اسلامی و مراکز بین المللی همسو و اسلامی و نهایتا امت اسلامی تحقق می یابد گفت: امروز در حوزه های علمیه شاهد یک جبهه متحد در عرصه هوش مصنوعی هستیم و مشارکت و همراهی نهادها و مراکز حوزه هوش مصنوعی و نیز علوم اسلامی به این حرکت شتاب خواهد بخشید.

نشست هم اندیشی گفتمان علمی مطالعات بنیادین حوزه هوش مصنوعی، ششم اردیبهشت ماه به کوشش ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه و همکاری معاونت پژوهش موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره با حضور مسئولین مراکز حوزوی، صاحب نظران و پژوهشگران عرصه هوش مصنوعی و علوم اسلامی برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.