• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

آیا هوش مصنوعی می‌تواند مدیریت محتوای ویکی پدیا را برعهده بگیرد؟

  • کد خبر : 15844
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۰۶
آیا هوش مصنوعی می‌تواند مدیریت محتوای ویکی پدیا را برعهده بگیرد؟
بنیان‌گذار دانشنامه آنلاین ویکی پدیا در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود به خطرات احتمالی هوش مصنوعی و همچنین کاربرد این فناوری برای نوشتن ورودی‌های جدید و تصحیح اطلاعات موجود پرداخته است.

ویکیپدیا یک دانشمندان جامع آنلاین است که با تلفیقی از محتوای ارسال شده توسط کاربران گسترش می‌یابد. همین مسئله باعث شده که این پلتفرم بزرگ هرگز بی‌عیب و نقص نباشد و در برخی موارد حتی حقایق را با سوگیری بازگو کند.

ظهور هوش مصنوعی و سیستم‌های چت‌بات پیشرفته مانند ChatGPT اکنون این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا یک هوش مصنوعی باید ایجاد ورودی‌ها جدید و نوشتن اطلاعات بر روی ویکی پدیا را برعهده بگیرد؟

جیمی ولز (Jimmy Wales)، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا در تازه‌ترین صحبت‌ها خود اگرچه از این ایده استقبال نکرده است، اما آن را رد هم نمی‌کند.

آقای ولز در مصاحبه با خبرگزاری The Evening Standard در رابطه با ایده استفاده از هوش مصنوعی در ویکیپدیا گفته است که:

بحث داغی که اخیراً در ویکی‌پدیا مشاهده کرده‌ام آن است که برخی از مردم نسبت به استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد ورودی‌های جدید و تصحیح اطلاعات محتاط هستند و ما آن‌ها بر این باورند که مدل‌های هوش مصنوعی موجود به اندازه کافی خوب نیستند. البته این ایده در عین حال بسیار جالب است، زیرا به نظر می‌رسد که پتانسیل بسیار بالایی در آن وجود دارد.

هوش مصنوعی ویکی پدیا

وی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد که ما با زمانی که بدون استرس و ترس ]از نقص یا اشتباه بودن اطلاعات[ از ChatGPT بخواهیم که در رابطه با ساختمان ایمپایز استیت یک ورودی کامل در ویکی پدیا بنویسد فاصله زیادی داریم.

با این حال، به گفته ولز فاصله این ایده تا واقعیت بسیار کوچک‌تر از چیزی است که چند سال قبل فکر می‌کردیم.

برخی توانایی‌های ChatGPT خطرناک است

جیمی ولز در بخش‌هایی از صحبت‌های خود توضیح داد که قابلیت سیستم‌های هوش مصنوعی از جمله ChatGPT در ساخت موارد جدید بسیار خطرناک است و ترجیح می‌دهد آن را دروغگویی بنامد.

به گفته جیمی ولز:

این سیستم‌ها تمایل دارند که از هیچ چیزهای جدیدی بسازند، این موضوع برای ویکی‌پدیا واقعاً بد است. ما باید مراقب این موضوع باشیم.

با وجود این‌گونه نگرانی‌ها، بنیان‌گذار پلتفرم Wikipedia اذعان داشت که هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌هایی مانند نوشتن ورودی‌های جدید یا بررسی اطلاعات موجود کاربردهای جالبی داشته باشد.

نظر شما در رابطه با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های مختلف از جمله ویکیپدیا چیست؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه ثبت ورودی‌های جدید و اصلاح اطلاعات کاربرد داشته باشد؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15844

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.