• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

حمایت معاونت پژوهش حوزه علمیه از پایان نامه ها و پژوهش های بنیادین هوش مصنوعی

  • کد خبر : 15818
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
حمایت معاونت پژوهش حوزه علمیه از پایان نامه ها و پژوهش های بنیادین هوش مصنوعی
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی از حمایت معاونت پژوهش حوزه های علمیه از پایان نامه ها و پژوهش های بنیادین هوش مصنوعی خبرداد.

در جلسه مشاور مدیر حوزه های علمیه، دبیر و معاونین ستاد راهبری فناوری های هوشمند با معاون پژوهش حوزه های علمیه حجت الاسلام و المسلمین مقیمی حاجی، با تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه های علمی پژوهشی مرتبط با هوش مصنوعی، ابعاد و راهکارهای حمایت از پایان نامه ها و پژوهش های بنیادین و بینارشته ای هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش: در این جلسه که با هدف امتدادبخشی به برنامه های مشترک ستاد راهبری فناوری های هوشمند و معاونت پژوهش حوزه های علمیه برگزار گردید.

ضمن تبیین اهداف و اقدامات ستاد فناوری های هوشمند در خصوص برگزاری همایش بین المللی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و علوم اسلامی» برخی زمینه های حمایت از تولید مقالات فاخر در محورهای نه گانه همایش مذکور بررسی شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با تأکید بر اهمیت مطالعات بنیادین و بینارشته ای هوش مصنوعی به ارائه راهکارهایی در خصوص حمایت از پایان نامه ها، مقالات و آثار پژوهشی مرتبط با این عرصه پرداخت و نسبت به رایزنی با مراکز علمی و پژوهشی حوزوی جهت راه اندازی رشته ها و نشریات حوزه مطالعات بنیادین هوش مصنوعی اعلام آمادگی نمود.

وی همچنین با توجه به در پیش بودن همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی، استفاده دبیرخانه همایش از ظرفیت کتاب سال حوزه را برای تحقق اهداف همایش مذکور امکان پذیر دانست.

هماهنگی برگزاری جلسات هم اندیشی مسئله محور توسعه رشته ها و پژوهش ها در حوزه مطالعات بنیادین هوش مصنوعی و مشارکت ستاد راهبری فناوری های هوشمند با معاونت پژوهش در ویرایش سند نقشه جامع علمی حوزه، ناظر به ابعاد و مطالعات بنیادین هوش مصنوعی از دیگر توافقات صورت گرفته در این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه با ارائه گزارش عملکرد به آمادگی و وجود توان تخصصی و راهبردی در ستاد به منظور همکاری با معاونت پژوهش در توسعه سامانه های فنی و سرویس های هوشمند پژوهشی پرداخت.

همچنین دکتر بهروز مینایی بیدگلی دبیر علمی همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی اهداف، ابعاد و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را تشریح نمود و حجت الاسلام جعفرزاده قائم مقام دبیر علمی، محورهای همایش مذکور را بیان نمود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.